Парламентът ще продаде част от старите мерцедеси, чиято поддръжка е твърде скъпа. Предвижда се и съкращаване с 8 милиона лева на фонд Работна заплата. От ГЕРБ обсъждат с останалите формации какви икономии може да направи Народното събрание. Идеите срещнаха както поддръжници, така и противници. Още по темата в репортажа на Надежда Василева.
Парламентът ще продаде част от старите мерцедеси, чиято поддръжка е твърде скъпа. Предвижда се и съкращаване с 8 милиона лева на фонд Работна заплата. От ГЕРБ обсъждат с останалите формации какви икономии може да направи Народното събрание. Идеите срещнаха както поддръжници, така и противници.
Не е изключено скоро и някои народни избраници да идват с колело на жълтите павета. Дали депутатите ще слязат от парламентарните автомобили и дали ще бъдат орязани разходите за командировка. Темата за икономиите беше сред основните днес в кулоарите на парламента.
Най-обсъжданата идея е да се разпродадат най-старите мерцедеси, които са около 30 и са купени преди 14 години.
Красимир Велчев - съпредседател на ПГ на ГЕРБ:
- Такъв автомобилен парк, ако гледаме и европейски практики, такива практики няма - да се използват толкова стари автомобили, на толкова години, на толкова километри, това касае и сигурността на народните представители.
Депутати разказват, че част от колите, с които пътуват са раздрънкани и несигурни. Обмисля се обаче и въвеждане на ограничения за пътувания по избирателните райони. Какви ще бъдат, ще стане ясно след анализ на данните за навъртените километри с парламентарните коли през последните месеци.
Мартин Димитров - съпредседател на Синята коалиция:
- Събота и неделя може да се ходи с личните коли при избирателите, а останалите дни - със служебните. 4.33+5.12 чакаме и премиерът ни призова за колела, но не каза каква марка, затова чакаме и премиерът да се намеси в този разговор.
Сергей Станишев - председател на ПГ на КБ:
- Това е много здравословно, но едно е да се идва на работа тука в София, това е основно задължение - депутатите трябва да бъдат в избирателните райони да се срещат с хората - и там ли трябва да ходят с колело.
Според лидера на левицата, идеите за икономии са смешни и няма да решат проблемите на бюджета. Поддръжниците на строгите мерки пък казват, че искат да дадат пример как институциите трябва да работят в криза. И очакват подобен ход и от министерствата и областните управи. Някои депутати и сега не ползват парламентарни коли.
Любен Татарски - ГЕРБ:
- Предпочитам да ходя пеш, за да поддържам фигура - повечето си ползват лични автомобили, в това съм сигурен. Още повече, че част от разходите се покриват - по-удобно и по-добре.
След края на пленарния ден от входа на парламента отпътува и един от бусовете, с които се придвижват част от депутатите. Кола, на която годините й личат отдалеч. Народни представители коментират, че една от радикалните идеи е за закриване на целия автопарк на парламента. Макар че тя едва ли ще се приеме, депутатите вече се замислят за алтернативен транспорт.