Над 8 км беше опашката от ТИР-ове от двете страни на българо-турската граница при Лесово. На граничния пункт Капитан Андреево днес следобед колоната от тежкотоварни автомобили значително намаля. През последните три дни шофьорите чакаха с часове, за да преминат границата ни с Турция. Според шефа на митница Свиленград, причината за струпването на ТИР-ове на пункта не е новият софтуер, а неравномерния трафик.
Над 8 км беше опашката от ТИР-ове от двете страни на българо-турската граница при Лесово. На граничния пункт Капитан Андреево днес следобед колоната от тежкотоварни автомобили значително намаля. През последните три дни шофьорите чакаха с часове, за да преминат границата ни с Турция. Според шефа на митница Свиленград, причината за струпването на ТИР-ове на пункта не е новият софтуер, а неравномерния трафик.
Километричните опашки от тежкотоварни камиони на граничния пункт Капитан Андрево изнервиха шофьорите през последните дни.
В следобедните часове обаче обстановката беше много по-спокойна.
Шефът на Митница Свиленград отрече причина за опашките на пункта да е въвеждането на новия модул на “Пътни такси и разрешителни”.
Стефан Марашев – началник на митница Свиленград: “Конкретната причина за тази опашка не е софтуера. Той е въведен преди около месец. Проблеми с него нямаме категорично.”
По думите му, обработката на един камион на кантара трае само около две минути.
Стефан Марашев: “Засега нямаме индикации, служители на митницата да се опитват да блокират работата и да обработват един камион двадесет или тридесет минути, което ще се отрази от системата веднага.”
Според Марашев, най-големият пункт на българо-турската граница има нужда от модернизация, както беше обновен от турска страна.
Стефан Марашев: “Нашият пункт както работеше преди 20 години, така работи и в момента.”
За да изчезнат опашките на “Капитан Андреево”, структурата и организацията на работа трябва да се промени изцяло, допълни Марашев.