Антикризисна борба с дупките по пътищата започнаха в Ямбол. Вместо непрекъснато да се асфалтират улиците, които някога са били покрити с паваж, за по-евтино общината маха асфалта и се връща към старото по-трайно покритие.
Дупките по пътищата се превърнаха в ежедневие за всеки български град. В Ямбол те обаче са по-особени. Под издълбания като швейцарско сирене асфалт се подават павета. Вместо непрекъснато да прави кръпки по улиците, общината е решила да се бори с дупките по-радикално. 30-годишният асфалт се премахва, за да остане старата паважна настилка.
Анкета:
- По-добре на паваж, отколкото на асфалт с дупки.
- Пак ще е по-добре, отколкото да е само на дупки, всеки ден джанти изправяме и гуми пукаме.
- От опита, който имам като шофьор бордюра си остава по-стабилен от асфалта, въпросът е да се поддържа.
След премахмането на асфалта, започва пренареждането на паветата, което е ръчна и трудоемка работа. Някои от шофьорите негодуват срещу връщането към старата настилка и недоумяват защо карат по разбити пътища, като плащат данъци и винетки.
Анкета:
- Най-добре си е на асфалт, но да няма дупки асфалта.
- По-добре ми се струва една нова пътна настилка, отколкото да се махне старата, за да остане на още по-стара.
- Всеки си плаща винетки, данъци и прочие и накрая няма пари за поддръжка на пътища.
Нестандартната борба с дупките е виждането на общината за подобряване на ямболските пътища.
Георги Славов, кмет на Ямбол:
- И е по-редно, когато имаш дори и малко пари да го направиш истински, но да знаеш, че много години напред това ще трае, а не както тази недомислица 3-4 см асфалт върху павета, който постоянно се лющи като юфка и хората с основание недоволстват.
С премахването на асфалта от павираните улици най-старият квартал на Ямбол - Каргона е на път да си върне своята автентичност.