Една добра новина за учениците преди първия учебен ден. От тази учебна година отпада Националното външно оценяване след пети и шести клас.
Една добра новина за учениците преди първия учебен ден. От тази учебна година отпада Националното външно оценяване след пети и шести клас.
Очаква се министърът на образованието да подпише заповедта за промяната. Тя става по предложение на директорите на училища, заради голямото натоварване в края на учебната година.
Досега така наречените "малки матури" полагаха всички ученици от 4-ти до 7-ми клас. Изпитите бяха през май и юни по няколко предмета, включително български език и математика.
Целта беше да се видят знанията на децата на национално ниво, а резултатите от тестовете се вписваха като текуща оценка само по желание на учениците.
От тази година децата от пети и шести клас няма да държат такъв изпит. Външното оценяване остава само при завършване на етап, т.е. след 4-ти и 7-ми клас. Причините - ще се спестят пари и системата няма да е толкова натоварена.
Йорданка Фандъкова - кмет на София: "Оценявам го като положително, защото за мен е важно да има тест на изхода на етап, няма нужда да натоварваме излишно системата и всяка година децата да се явяват на външно оценяване."
Ваня Кастрева - началник на РИО: "Това е едно натоварване през месец май, родителите също протестираха, че децата са много натоварени."
Директорите на училища, от които всъщност дойде предложението, разбира се, одобряват промяната.
Ирена Анастасова - директор на 125-то СОУ: "Ние от 10 май до 10 юни на практика учебният процес да не кажа провален, но е поставен на сериозно изпитание заради тези непрекъснати изпити всеки ден. - Децата дали ще се радват? - Децата със сигурност."
Въпреки че националното оценяване в пети и шести клас отпада, училищата, които желаят, могат да правят собствени тестове, за да видят как са подготвени децата им.
Снежна Коледа в някои части на страната, преди Нова година температурите падат до минус 10°
Взрив в Москва уби високопоставен руски генерал, Кремъл подозира украинското разузнаване
Две трети от децата в училище избягват да използват тоалетните - до какви проблеми води това?