И ако знаете какво учи вашето дете, знаете ли с какво точно се храни, докато е извън дома? Тази учебна година започва с нов образователен проект. Децата в малките класове ще получават безплатно плодове и зеленчуци.
И ако знаете какво учи вашето дете, знаете ли с какво точно се храни, докато е извън дома?
Тази учебна година започва с нов образователен проект. Децата в малките класове ще получават безплатно плодове и зеленчуци. Програмата, обаче, не е за наяждане - уточняват от фонд "Земеделие". Тя е по-скоро образователна - плодовете и зененчуците ще вървят с лекции и извънкласни занятия. Целта е децата да си създават навици за здравословно хранене.
Малко трудно, но тръгна. И то само година след другите в Европа. Идеята на Брюксел да рекламира плодове и зеленчуци в училище е доста по-стара. Но стъкмяването на нашия регламент между три министерства се оказа нелека задача. Условията за участие в европроекта са възможно най-опростени. Интересът на училищата, обаче, излезе слаб. Участват една трета от всички.
Калина Илиева - изпълнителен директор на ДФ "Земеделие": "Стандратно и в другите държави членки, когато една програма стартира, интересът е по-слаб. Но от следващата година се надяваме, че той ще бъде засилен. Вече въпрос персонален на избор е за всяко едно училище дали ще осигури тези плодове за совите ученици."
Малко училища, но явно големи. Защото покриват 40 процента от децата. Праскови и грозде ще са първите плодове, нататък ще вървят според сезона. Но само два пъти в седмицата. Защото идеята е по-скоро промоция. Да видят децата що е плод, да го опитат, да им се услади, да си го поискат и вкъщи. А в училище ще върви и със съпътстваща програма с игри и викторини. На плодово-зеленчукова тематика, разбира се.
Калина Илиева - изпълнителен директор на ДФ "Земеделие": "Дори едно от нещата, които ще се правят, е лехи в детските градини и училищните дворове, където ще се обяснява на малчуганите как се отглеждат плодове, зеленчуци. Ще има посещения в различни земеделски стопанства."
Не е ясно доколко тази промоция ще успее да се противопостави на агресивната и силно привлекателна реклама на чипсове и сладкиши. Но опитът със сигурност си струва. Заради нарастващата армия от деца-пациенти.