Невероятно, но факт. В центъра на София, където игла не може да падне от паркирали коли, се оказва, че има изграден триетажен паркинг, който стои съвсем празен.
Той се намира под метростанция стадион "Васил Левски" и е почти готов, но пет години след построяването му още пустее. И то поради чисто процедурни пропуски.
Екипът ни успя да види триетажния паркинг, който се намира точно под метрото и е с официален статут на груб строеж. Станцията, заедно с паркинга започва да се строи преди 5 години.
Паркингът под метростанция "Васил Левски" е на три нива. Първият етаж вече е даден на националното радио, но още не се ползва. И другите две нива засега са свободни. А по план трите етажа събират двеста коли.
Любомир Христов, зам.-кмет по транспорта към СО:
- Факт е, че има проблем със завършването на този паркинг, чисто процедурни проблеми, свързани с обособяването на паркинга като такъв, актуването му като такъв.
С други думи процедурните проблеми идват от там, че още със започването на строежа на станцията е трябвало да има проект на вътрешната конструкция на паркинга. Понеже такъв няма, има забавяне с пет години. И почти готов паркинг, който чака някой да го довърши. Вината се прехвърля между Метрополитена и Столична община. Христов поясни, че всъщност вече е възложено да се направи проект по довършителната част.
Репортер:
Кога сте го възложили?
Любомир Христов, зам.-кмет по транспорта към СО:
- Проектът е възложен преди около месец.
Христов призна още, че случаят с този паркинг не е единствен. И на метростанцията при Люлин-Обеля ситуацията е подобна - има изграден паркинг, но още при началното проектиране статутът му не е бил обявен за паркинг, а за подлез.
За да се промени този статут, пак трябва нов проект. И има, но от преди две седмици. Тази станция работи от 1998 година. Тоест, не 5, а 12 години по-късно има шанс псевдоподлезът да стане реален паркинг.
От общината обещаха, че за в бъдеще няма да допуснат такива забавяния. Защото при станциите на Джеймс Баучер и Младост от втория метродиаметър, който трябва да тръгне през 2012 година, ще има паркинги, но те ще отворят врати за колите веднага щом и метрото отвори врати за пътниците.
Любомир Христов, зам.-кмет по транспорта към СО:
- За да избегнем подобни проблеми като изоставане във времето така, както се случва в примера със стадион "Васил Левски".
Още не е ясно и колко ще струва престоят на паркинга на станция "Левски". И накрая и една добра новина: в момента се подготвят проекти за 8 нови паркинга в София, например, на площад "Възраждане" и в близост до НДК. Докато те станат факт обаче софиянци могат да паркират в центъра на "Синя зона" и скъпи частни паркинги.