ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Бум на измамите при онлайн пазаруване

bnt avatar logo от Зоя Велинова
A+ A-
Чете се за: 00:59 мин.
У нас

Бум на измамите при пазаруването по интернет. За това предупредиха днес от Европейския потребителски център, който работи у нас вече втора година. Българските потребители най-често стават жертви при резервиране на хотели, поръчване на билети по интернет, както и при покупка на стоки.

бум измамите онлайн пазаруване
Бум на измамите при пазаруването по интернет. За това предупредиха днес от Европейския потребителски център, който работи у нас вече втора година. Българските потребители най-често стават жертви при резервиране на хотели, поръчване на билети по интернет, както и при покупка на стоки.

Онлайн пазаруването е изключително удобно. Най–често го правим от домашния компютър, но това не означава, че не трябва да сме бдителни. Защото много често не получаваме стоката, която сме поръчали или тя въобще не достига до нас.

Най-важното е да проверим продавача преди да поръчаме. Ако той е предоставил оскъдни данни за фирмата си, това би могло да означава, че не иска да има обратна връзка с нас след продажбата. Добре е да се поровим в мрежата дали клиенти не са имали проблеми с този търговец. Много е важно и по какъв начин се разплащаме с търговеца.

Венцислав Петков - консултант в ЕПЦ: "Нека потребителите плащат с кредитни карти. Това е най-сигурният начин. Банковите карти може да се оспорват, изобщо хората да не могат да си върнат парите."

Напоследък много клиенти онлайн са подведени от т.н. крайна цена. Търговците вкарват уловки, спестяват информация и накрая се оказва, че трябва да плащаме допълнителни такси, мита и др. Така че още в началото питайте за крайната цена.

В интернет се предлагат и много фалшификати. Затова специалистите препоръчват преди да поръчате каквото и да е, да потърсите доказателства за оригиналността на стоките, като сертификати за качество например. Ако вече сте се опарили, най-бързият начин да си върнете парите обратно е като потърсите специалистите от Европейския потребителски център в София.

Игнат Арсенов - и.д. директор на ЕПЦ: "Достатъчен е един имейл и ние ще се свържем с купувача и в повечето случай бързо решаваме проблема му. Хората трябва да се научат да се жалват и да търсят своите права."

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?