ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Еврофинансиране за АМ "Хемус"

bnt avatar logo от Милен Кирилов
A+ A-
Чете се за: 01:09 мин.
У нас

Правителството договори включването на автомагистрала "Хемус" и четири скоростни пътя в разширената актуализирана Трансевропейска пътна мрежа, което означава, че тези пътища ще получат европейско финансиране.Това обявиха премиерът Бойко Борисов и регионалният министър Росен Плевнелиев на съвместна пресконференция.

еврофинансиране хемус

Правителството е договорило включването на автомагистрала "Хемус" и на четири скоростни отсечки в разширената актуализирана Трансевропейска пътна мрежа. Ако до края на юни Европейската комисия вземе и политическо решение, тези пътища ще получат 80% европейско финансиране. Това обявиха премиерът Бойко Борисов и регионалният министър Росен Плевнелиев след края на техническите и експертни преговори между страната ни и комисията. Двамата изчислиха, че това ще спести на българските данъкоплатци близо 2 милиарда евро през следващите 10 години.

С европейското финансиране до 2020 година трябва да се завърши магистрала "Хемус" и да се изградят 4-те скоростни шосета. Доволен от постижението на екипа си премиерът Борисов не се стърпя и показа бъдещите пътища на картата на България.

Бойко Борисов - министър-председател:
- "България ще стане това, което поколения българи са си мечтали.

Росен Плевнелиев - министър на регионалното развитие и благоустройството:
- АМ "Хемус" и четирите скоростни пътя по бюджет струват 2.5 млрд.евро. Досега тези пътища трябваше да се финансират на 100% от Националния бюджет, тъй като не бяха част от Tрансевропейската пътна мрежа.

Бойко Борисов - министър-председател:
- Само преди две години заради Батко и Братко всички пари по европейските фондове бяха спрени. Към днешна дата... Това е разликата. Тя е видима - министър Плевнелиев и неговите хора получават първа награда от ЕК.

Скоростните пътища няма да имат аварийна лента, на тях ще е забранено спирането и паркирането. Няма да могат да бъдат пресичани на едно ниво с релсови или с пешеходни пътища. С други думи шосетата между Кюстендил-Ихтиман, Пловдив-Рудозем, Русе-Шумен и Варна-Дуранкулак ще са почти като магистрали.

Бойко Борисов, министър-председател:
- Успяхме да убедим ЕК и техните експерти, че това е жизнено важно за България. В европейски план се говори как да се намали броят на магистралите просто, защото те имат много, а ние все още нямаме от столицата до крайна точка на България магистрала.

Политическото решение за финансирането на пътните проекти ще бъде взето от ЕК до 30 юни. Дотогава тя ще одобри окончателния вариант на разширената пътна мрежа за всичките страни в Евросъюза.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?