И още възможности за малките и средни предприятия, насочени към разширяване на техния износ на нови пазари - Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия ще ги подкрепя при участието им на световни изложения. Задължителното условие - да са български производители на български стоки. Парите са осигурени от Оперативна програма "Конкурентоспособност".
И още възможности за малките и средни предприятия, насочени към разширяване на техния износ на нови пазари - Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия ще ги подкрепя при участието им на световни изложения. Задължителното условие - да са български производители на български стоки. Парите са осигурени от Оперативна програма "Конкурентоспособност".
От началото на миналата година до сега 357 български фирми са взели участие в международни специализирани изложения, които са подкрепени от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия. Основните критериите за участие на тези фирми са те да отговарят на категориите микро, малко или средно предприятие, да са български производители на български стоки и да нямат не погасени задължения към бюджета.
Марияна Велкова, директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия:
- До момента сме провели 42 изложения, 38 от тях са по проекта, по който реализираме, като бенефициент по оперативна програма конкурентно способност, 4 са финансирани с национален бюджет.
Фирмите, които са въвели иновативен продукт, са с приоритет за участие в международните изложения. Като агенцията поема разходите по участието. Обема на финансовия ресурс, с който разполага изпълнителната агенция за реализиране на проекта е 27 милиона и 400 хил. лв.
Българските предприятия, които вземат участие в международните изложения са най-често от хранително-вкусовата промишленост, козметичната и текстилната индустрия. Предстои да бъдат разработени 18 секторни стратегии за износ за малките и средните фирми у нас.