Още едно премеждие са преживели 214-те пътници от запалилия се вчера влак София-Варна. Спасителната мотриса е излязла от строя след като мълния е ударила контактната мрежа. Наложило се е хората да чакат още часове, за да продължат пътуването.
Днес по обяд приключи огледът на запалилия се влак. Точните причини за пожара все още не са ясни.
Предполага се, че огънят е тръгнал от искра във вентилационната система на локомотива. Най-вероятна причина е късо съединение.
Георги Иванов, директор "Пътнически превози" - БДЖ: "Назначена е комисия със заповед на министъра на транспорта, която разследва причините и категорично когато приключи работа, тогава ще станат ясни точните причини за този инцидент."
Екипът на запалилия се влак ще бъде награден, заради професионалната реакция и недопускането на пострадали и жертви. Заслуга за евакуацията на пътниците имат и двама служители на "Транспортна полиция", които първи
усетили задимяването във вагоните.
Гл. полицай Кирил Цанев: "Черен дим излизаше отдолу под машината и веднага съобщихме на началник влака. Те същевременно и машинистите го видели, спря влака и
тогава вече се разпали отдолу огъня."
Полицай Любомир Станчев: "Веднага началник-влака се обади на машинистите, почнаха да гасят пожара машинистите с наличните пожарогасители, а ние почнахме да евакуираме хората от вагоните на безопасно разстояние."
В това време пламъците от локомотива се прехвърлили и върху първите два вагона. Тогава началник-влака и железничари откачили горящите вагони от негорящите и буквално с човешка сила ги разделили.
Полицай Любомир Станчев: "Имам предвид вагоните, които бяха останали нали незасегнати от пожара, на ръка ги избутахме от горящите вагони на около 30 метра."
Така успели да спасят и багажа на пътниците.
В железниците са категорични, че не правят никакви компромиси и всяка влакова композиция тръгва на път след сериозен технически преглед.
БНТ: "Какви мерки трябва да се вземат, за да се ограничават максимално такива инциденти, вярно, че са стари локомотивите?"
Георги Иванов, директор "Пътнически превози" - БДЖ: "За съжаление това ни е основният проблем. Действително старият технически състав, който е морално остарял и с нарушен конфорт."
Само купуването на нови локомотиви и вагони са гаранция за безопасност, категоричен е шефът на "Пътнически превози" в железницата.