Русенска фирма конструира електромобил, който може да се движи и по релси, и по шосе. Върху проекта и монтажа на необичайното превозносредство работят 20 специалисти. Подобна машина се прави за пръв път унас.
Русенска фирма конструира електромобил, който може да се движи и по
релси, и по шосе. Върху проекта и монтажа на необичайното превозно
средство работят 20 специалисти. Подобна машина се прави за пръв път у
нас.
Електромобилът "2 в 1" ще може да се ползва на гари, пристанища или в заводи. Той ще се движи една седмица само с едно зареждане на батерията.
Цветелин Колев:
- Предимството е при преминаването от един коловоз на друг, че се спестява
време.
Икономията на време е значителна, защото не се използват стрелки при
преминаването от един коловоз на друг.
Подобни разработки са правени в Германия и Италия. Използват се в цял свят, но в България не са широко разпространени. За дизайна на новия
електромобил екипът се консултирал със западни специалисти, а възлите и
детайлите, които се използват са предимно български.
Локомотивът е с маневрен капацитет до 800 тона, което означава 10 товарни вагона.
Прикачен товар, по стандартния път също може да се прикачи, към бетонната настилка.
В средата на септември електромобилът - локомотив ще бъде пуснат на
релси пробно, а седмица по-късно ще бъде показан за пръв път на
Пловдивския панаир.