Грешка на пилота е най-вероятната причина за тежката катастрофа с двуместния самолет в Приморско вчера. Фаталният полет, при който машината падна на пистата, обгърната в пламъци, е бил четвъртият поред. Преди това самолетът СР-22 е направил три полета в района с различни пасажери с туристическа цел.
Грешка на пилота е най-вероятната причина за тежката катастрофа с двуместния самолет в Приморско вчера. Фаталният полет, при който машината падна на пистата, обгърната в пламъци, е бил четвъртият поред. Преди това самолетът СР-22 е направил три полета в района с различни пасажери с туристическа цел.
Районът на аеропорта и днес е под охрана, достъпът на журналисти е забранен, а авиоинспекторите, следствието и прокуратурата продължават огледа на мястото на катастрофата. Версиите за отказ на двигателя и внезапно прилошаване на пилота засега се отхвърлят и експертите се насочват към "грешни маневри във въздуха".
Атанас Костов - директор "Разследване на инциденти в морския, въздушния и жп транспорт" в Министерство на транспорта и съобщенията: "Четвъртият полет - фаталният, е изпълнен на височина около 500 до700 метра, при което самолетът и пилотът са изпълнявали с пътника, разбира се, елементи и фигури от простия и фигури от сложния пилотаж."
Според Костов този самолет, въпреки че е произведен преди една година, не е пригоден за изпълнение на подобни маневри, защото натоварват изключително много и двигателя, и конструкцията. Установено е вече, че машината е с българска регистрация и вчера, преди да направи фаталния полет, е прелетяла от Ихтиман до Приморско.
Предстои пълна проверка на документацията на Летище Приморско и на фирмата "Интерскай", която на практика наема самолети и пилоти и извършва летателната дейност. На въпрос дали пилотът Стойко Люцканов е имал право да качва пътници за така наречените туристически обиколки, Костов беше категоричен.
Атанас Костов - директор "Разследване на инциденти в морския, въздушния и жп транспорт" в Министерство на транспорта и съобщенията: "Да, констатирали сме това, че той не е имал право да изпълнява полет от такъв характер."
След тежкия инцидент на летището в Приморско ще бъде повишен контролът на всички малки самолети, допълни Атанас Костов и потвърди, че през последните години много хора са получили сертификат за пилоти и парка от малки самолети се е увеличил значително.
При ползването на самолети за развлекателна цел специалистите съветват да искаме от пилота разрешителни за извършване на фигури във въздуха, както и документи за технически преглед.