Колективна жалба от 40 пенсионери от Смолян и село Момчиловци е подадена в ЕВН заради проблеми при заплащането на консумираната електроенергия ипринудително изключване. От дружеството потвърдиха за получения сигнал, но уточниха, че жалбата е прекалено обща и в нея не са посочени конкретни случаи.
Колективна жалба от 40 пенсионери от Смолян и село Момчиловци е подадена в ЕВН заради проблеми при заплащането на консумираната електроенергия и
принудително изключване. От дружеството потвърдиха за получения сигнал, но уточниха, че жалбата е прекалено обща и в нея не са посочени конкретни случаи.
Семействата на Мария Горанова и Павлина Данчева са сред потърпевшите. И двете са се включили в колективната жалба, защото смятат, че са нарушени правата им като потребители.
Павлина Данчева – пенсионерка: "Обикновено пенсионерите отиваме да си вземем пенсиите и някой, който е закъснял – да си плати. Но преди да отидем в пощата, вече бяха отрязали тока в апартаментите. Получава се един парадокс - някои хора дължат 30 лева, трябва да платят 40 лева, за да ги включат същия ден."
Мария Горанова пък платила тока на майка си в село Момчиловци и се оказало, че сметката е платена два пъти.
Мария Горанова: "В Момчиловци, когато си платят хората, парите постъпват и се отразяват в ЕВН много по-късно, т.е. когато се говори с колцентъра, те нямат информация за плащането."
Според жалбата проблемът е в отношенията между пощите и ЕВН, а накрая са ощетени хората.
Надежда Кръстева - адвокат на потърпевшите: "Няма координация между действията на Български пощи, където получават пенсиите си хората и ЕВН и съответно сумите, които са превеждани чрез Български пощи до ЕВН не пристигат своевременно."
От ЕВН уточниха, че нямат договор с Български пощи за директен превод на пари от пенсиите на хората. От там казаха още, че се дават 25 дни за плащане на електроенергията и чак след това се преминава към спиране на тока. От дружеството бяха категорични, че ще разгледат и отговорят на всеки конкретен сигнал.