Ниското ниво на река Дунав продължава да създава затруднения на корабоплаването. В Българската част на реката има 17 критични участъка. Собствениците на кораби са принудени да прехвърлят част от товарите на други плавателни съдове, за да преминат през плитчините.
Ниското ниво на река Дунав продължава да създава затруднения на корабоплаването. В Българската част на реката има 17 критични участъка. Собствениците на кораби са принудени да прехвърлят част от товарите на други плавателни съдове, за да преминат през плитчините.
Най-проблемно е корабоплаването при остров Белене - нивото е под
критичните метър и петдесет. Там са закотвени 68 плавателни съда и
превозвачите търпят огромни загуби. Други предприемат прехвърляне на част от товара, за да могат да преминат плитчините.
Драгомир Кочанов - председател на "Българска дунавска камара":
- Има товари, които трябва да се доставят за пристанищата, въглища за
топлоцентралите, кокс за пещите на металургичните предприятия. Горива и
други такива, не търпят отлагане.
Това обаче допълнително оскъпява превозването на товари по река Дунав, изчисляват още корабособствениците и виждат решението на проблема с изграждането на шлюзове, които ще осигурят целогодишна навигация.
Очакванията на корабособствениците са до седмица водата да се покачи,
защото в Австрия вече вали. Но според Драгомир Кочанов и тогава
преминаването по Дунав ще е трудно.
Драгомир Кочанов - председател на "Българска дунавска камара":
- При наличието на повече от 60 конвоя и единични още 10-15 кораба в този регион, всички ще искат при първите признаци на подобрение да тръгнат и да минат първи.
Засега изгледи за покачване няма. Прогнозата на агенцията за
проучване на река Дунав е нивото да спадне още. Толкова ниски води на
Дунав в българския участък не е имало от 2003 година.