ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Катастрофа между автобус и трамвай в София, няма жертви

Чете се за: 01:49 мин.
У нас

Поредна катастрофа между трамвай и автобус на кръстовището на булевардите „Евлоги Георгиев" и „Драган Цанков" в София. Снощи в 21 часа е постъпил сигнал за сблъсъка. От удара леко пострадаха четирима души, но след преглед в "Пирогов" бяха освободени. На мястото на инцидента пристигнаха екипи на полицията, пожарната, представител на столичния електротранспорт и фирмата автобусен превозвач. По темата работи Милена Кирова.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Трамвай и автобус и силен сблъсък - позната история и мястото е познато - кръстовището пред Гимназията по архитектура, строителство и геодезия.

      През ноември 2014 г. на това място пострадаха 8 души при друг сблъсък между автобус и трамвай.

      Трамваят се врязал така в автобуса, че остана силно наклонен, сякаш се задържаше от падане благодарение на автобуса.

      Тенчо Тенев - началник отдел ,,Пътна полиция": Имаме свидетел, който е видял ПТП-то, разпитан е, взети са обяснения, тепърва предстоят процесуално-следствени действия, тъй като има ранени хора. Свидетелските показания сочат, че автобуса е минал малко по-късно отколкото е трябвало.

      Хората, които често пресичат кръстовището имат своя версия за случилото се.

      Даниела Иванова: Няма изчакващо време между двата светофара, и двата шофьора вървят на зелено. Трябва да има поне 30 секунди изчакващо време между светофарите.

      Версиите за причините и на Столичния електротраснпорт, и на фирмата автобусен превозвач са близки, поне що се отнася до светлинната регулация на кръстовището.

      Тодор Павлов - технически директор на фирмата автобусен превозвач: Основната причина, която е за мен - това е неправилното светлинно регулиране на кръстовището.
      Инж. Иво Василев - Столичен електротранспорт: Както виждате сега - жълто, 2 секунди и стана червено.
      Тодор Павлов - технически директор на фирмата автобусен превозвач: По всяка вероятност нашият водач е тръгнал на зелен сигнал, светнало е жълтото. От там трамвая му светва и на него позволен зелен сигнал и резултатът го виждаме какъв е.
      Инж. Иво Василев - Столичен електротранспорт: Контролера на трамвая за спиране е на позиция спиране - в момента блокирал, така, както е ударен трамвая. Видял е, че автобусът му пресича пътя и е тръгнал да спира.
      Николай Зигаров - шофьор на автобуса: Трамваят не можа да спре. Аз си навлизам на зелено, като ме удари. Аз не го очаквам, аз си гледам напред и изведнъж бум и подмести рейса.

      От столичния електротранспорт изтъкнаха още, че трамваят е скоро ремонтиран и в доста добро техническо състояние. Обяснението им защо тогава не е успял да спре, след като токущо е тръгнал - трамвая е 30 тона, спирачния му път е 30 метра. Разстоянието от светофара до мястото на удара - 15 метра. Така сблъсъкът се оказал неизбежен.

      Автобусът е на частна фирма, която има едногодишен договор с общината. След справка на МВР се оказва обаче, че шофьорът на автобуса има и предишни нарушения.

      Тенчо Тенев - началник отдел ,,Пътна полиция": Има 12 акта до момента в дългия си трудов стаж, от които 5 акта са за ПТП.

      Резултатите - трима пострадали са приети в "Пирогов".

      Мария Пойразова - говорител на УМБАЛСМ ,, Н. И. Пирогов": След подробни прегледи и изследвания лекарите констатираха, че младата жена има охлузни рани на двете подбедрици и не се налага да остава в болница. Тригодишно момченце има контузия на главата - не се налага също да остава. И 17-годишно момче има две рани в областта на единия лакът - те са обработени и той също няма да остане за болнично лечение.

      И този път всичко се размина с изпочупени стъкла, разкривени железа, драскотини и уплах за пътуващите. И този път никой не пое отговорност. И този път ще анализираме постфактум. И този път.


      Защо този инцидент повтаря предишен - и може ли да се търси вина в лоша организация на движението.

      Вижте прякото включване на Благой Цицелков и неговите събеседници.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?