ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Цената на зимното почистване

bnt avatar logo от Ася Методиева
A+ A-
Чете се за: 01:02 мин.
У нас

При драстично разминаване на цените на пътно почистващите фирми може да се стигне до прекратяване на договорите им. Това каза в студиото на "Денят започва" председателят на УС на АПИ инж. Лазар Лазаров. Той отрече обвиненията на БСП, че разходите за зимното почистване са нараснали двойно. Повишението Лазаров оправда с по високите цени на горивата и по-скъпия труда в сравнение с 2009 година. По думите му фирмите са същите, които са чистили и по време на предишното правителство.

цената зимното почистване
При драстично разминаване на цените на пътно почистващите фирми може да се стигне до прекратяване на договорите им. Това каза в студиото на "Денят започва" председателят на УС на АПИ инж. Лазар Лазаров. Той отрече обвиненията на БСП, че разходите за зимното почистване са нараснали двойно. Повишението Лазаров оправда с по високите цени на горивата и по-скъпия труда в сравнение с 2009 година. По думите му фирмите са същите, които са чистили и по време на предишното правителство.

След като БСП поискаха договорите за пътна поддръжка да бъдат незабавно прекратени, в ефира на "Денят започва" депутатът Димчо Михалевски попита защо за последните 2 сезона разходите за зимно поддържане са нараснали двойно. По думите му, до 2009 година държавата е плащала по около 25 млн. на сезон, а тази зима снегопочистването е струвало почти 50 млн. лв.

Димчо Михалевски /по телефона/: "Не е логично държавата да харчи 2 пъти повече пари при положение, че общият обем на разходи за зимно поддържане и поддържане на пътищата без дупки е един и същ."

Шефът на пътната агенция заяви, че фирмите, които се грижат за републиканската мрежа, са същите, с които е работило и предишното правителство. Той обясни защо разходите в сравнение с 2009-та са по-високи.

Инж. Лазар Лазаров - председател на УС на АПИ: "Все пак основно разходът, който правят фирмите, е горива. Можем да си спомним позициите на дизела през 2009 година - 1.70-1.80, а сега са от порядъка на 2.70."

До 23 март фирмите трябва да излязат с готов анализ как да намалят цените за поддръжка на пътищата.

Инж. Лазар Лазаров - председател на УС на АПИ: "Ако има драстично разминаване в цените нагоре от цените, които дават фирмите, в крайна сметка може да стигнем и до прекратяване на договори в определени области."

Ако фирмите и държавата се разберат да свалят цените, в края на март ще започнат преговори с колко по-малко ще плащаме за пътната поддръжка догодина.

Целия разговор вижте във видеото.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?