Комисията за защита на потребителите започва масирани проверки на магазини, хипермаркети и туроператорските фирми преди празниците. Това обяви шефът на държавната комисия Веселин Златев. Според него целта еповишаване на търговската и потребителската култура, а не трупането на пари от санкции.
Комисията за защита на потребителите започва масирани проверки на магазини, хипермаркети и туроператорските фирми преди празниците. Това обяви шефът на държавната комисия Веселин Златев. Според него целта е
повишаване на търговската и потребителската култура, а не трупането на пари от санкции.
Сред най-честите нарушения на туроператорските фирми е, че обявявят екскурзии за празниците, в които са описани хотели с определена категория за качество. На място обаче се оказва друго.
Веселин Златев - председател на КЗП към МИ: "Предлага се туристически пакет, в който е отразено, че се преспива в 4-звезден хотел, а на място потребителят констатира, че този хотел не отговаря на тези четири звезди."
Планинските хижи и ресторантите към тях били най-некоректни към потребителите.
Веселин Златев - председател на КЗП към МИ: "Бяха затворени 16 подобни обекта, в които обикновено се настаняват млади хора - студенти и ученици."
В заведенията липсва картменюто със съответните цени и посочени грамажи, което е изключително сериозно нарушение."
Преди и по време на Великденските празници на прицел на комисията ще са коректното изписване на цените и грамажите върху етикетите. Ще се проверява дори и истинността на рекламните послания.
Емилия Елчинова - експерт, КЗП: "Например обувките. Че... обувките са от естествена кожа, а те не са!"
Скоро в споровете между потребители и търговци ще посредничат т.нар. медиатори. Това ще бъде записано в промените в потребителския закон. По Соломоновски те ще трябва да помиряват двете страни при рекламация на стока или услуга.