Днес е Световният ден на потребителите. У нас ще го честваме за 20 път. Мотото тази година е: „Нашите пари - нашите права". Кампанията е посветена на реалния избор във финансовите услуги и има за цел да напомни правата на потребителите при пазаруване на стоки и услуги. Инициатива е на Комисията за защита на потребителите.
Днес е Световният ден на потребителите. У нас ще го честваме за 20 път. Мотото тази година е: „Нашите пари - нашите права". Кампанията е посветена на реалния избор във финансовите услуги и има за цел да напомни правата на потребителите при пазаруване на стоки и услуги. Инициатива е на Комисията за защита на потребителите.
Датата на честване на този ден не е случайна. Повод за нея става реч на американския президент Джон Кенеди пред Сената на 15 март 1963 г., когато обявява идеята си за Закон за защита на потребителите. У нас за
да установи до колко сме запознати с дейността на финансовите институции, на които сме клиенти, родната комисия, която брани интересите на потребителите организира анкета на своя сайт.
Веселин Златев - председател на Комисията за защита на потребителите: - Оказа се, че българският кредитополучател трудно се ориентира в сложната икономическа и правна обосновка и в решенията, които трябва да вземе при получаването на потребителски или ипотечен кредит.
Не може да се отрече обаче фактът, че българинът вече се е научил да търси правата си.
Веселин Златев - председател на Комисията за защита на потребителите: - Най-честите оплаквания са за рекламация на стоки. Обикновено това са стоки от текстил, обувки, битова техника, персонални компютри и други стоки за бита.
Глобата за опасни стоки, пуснати в търговската мрежа без документи, е
между 5 и 15 хил лева. Не са и малко и сигналите, че не се спазва едномесечният срок, в който може да се върне даден артикул на търговеца.
Веселин Златев - председател на Комисията за защита на потребителите: - Следващата по вид сериозна санкция е за фирми или физически лица, които осъществяват турагентски или туроператорска дейност без разрешение. Там санкциите са между 10 и 30 хил лева.
Един месец е крайният срок за отговор след подадена жалба в Комисията за защита на потребителите. Вече е разработен и нов начин за разрешаване на проблемите между търговец и клиент.
Веселин Златев - председател на Комисията за защита на потребителите: - Процесът, който се нарича медиация - доброволно разрешаване на съществуващ спор между търговец и потребител и медиатор, който на
доброволни начала участва в рарешаването на този спор.
На сайта на Комисията за защита на потребителите ще бъдат обявени коректните към купувачите големи вериги и фирми. Това е било договорено преди два дни на среща между търговците и комисията.
С 20% по-големи кредити са изтеглили българите през първите 9 месеца на годината
Президентът Румен Радев ще участва в традиционното запалване на свещите за Ханука