НОВИНИ

Д-р Андрей Кехайов за парите на БЛС и неговия председател

Д-р Андрей Кехайов, бивш председател на БЛС, опроверга в "Денят започва" твърденията на председателя на Бълграския лекарски съюз д-р Цветан Райчинов, че е поел съюза с 0 лв. в касата вчера в същото студио. Той обвини настоящия шеф на съюза, че получава не две, а може би 3 заплати, както и че ползва апартамент в София за сметка на БЛС.

андрей кехайов парите блс неговия председател
Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
08:52, 15.03.2012
Чете се за: 08:03 мин.
У нас

Д-р Андрей Кехайов, бивш председател на БЛС, опроверга в "Денят започва" твърденията на председателя на Бълграския лекарски съюз д-р Цветан Райчинов, че е поел съюза с 0 лв. в касата вчера в същото студио. Той обвини настоящия шеф на съюза, че получава не две, а може би 3 заплати, както и че ползва апартамент в София за сметка на БЛС.

Пълен текст на разговора

Водеща Жени Марчева:
Така, вчера тук, в нашето студио, бе старият нов председател на Българския лекарски съюз д-р Цветан Райчинов. Добро утро сега казвам на д-р Андрей Кехайов, бивш председател на Българския лекарски съюз. Разбирам, г-н Кехайов, че сте се засегнал от част от думите на г-н Райчинов и сте тук, за да кажете с какво точно не сте съгласен от казаното вчера в нашето студио от г-н Райчинов. Какво точно...
Андрей Кехайов:
Добро утро.
Водеща:
...ви притеснява? Добро утро.
А. Кехайов:
Разбира се, че считам за моя отговорност да кажа пред цялото българско общество, че настоящият председател направи няколко лъжи пред цялото българско общество, а това е недопустимо за председател на една съсловна организация на лекарите. И когато един председател на лекарите изрича в публичното пространство лъжи, то тогава за тази организация нещата наистина не стоят добре.
Водеща:
Давайте конкретно, за какво според вас излъга вчера д-р
Райчинов?
А. Кехайов:
Д-р Райчинов е непоследователен в действията си и аз ще започна оттам, първо, лиши делегатите от няколко региона, а това са лекари, които представляват цели области, които лекуват население повече от 150 000 човека. Той каза, че не са извършили плащане на членския внос, а такъв членски внос бе извършен като плащане в последния ден, разбира се, причините за забавеното плащане са комплексни. Така че е недопустимо, първо, да бъдат отстранени делегати от регионите. Тук се нарушиха законни права и уставни, а той цитира само уставните. И аз ще кажа, че неговите лъжи наистина нямат край, защото в хода на последните няколко събора пред очите ми той разрешава на един събор да гласуват, на друг да не гласуват. Очевидно на отчетно-изборния събор, когато лекарите вече си платиха, защото аз съм привърженик на това...
Водеща:
Твърдите, че членският внос е бил преведен, макар и в
последния момент. Става въпрос за колегите ви...
А. Кехайов:
Не само че...
Водеща:
...от Търговище и от Смолян, нали така?
А. Кехайов:
От Смолян за половината колеги, за колегите от Търговище, бяха представени съответните документи, но д-р Райчинов като водещ не допусна колегите да употребят своите законни права и в този смисъл това е недопустим акт за една организация, в която членството е задължително. Всеки член на Българския лекарски съюз има право да избира и да бъде избиран. А това, когато го направи, още повече председателят, опорочава цялата идея, заради която в крайна сметка лекарската организация е организация...
Водеща:
Така.
А. Кехайов:
...на лекарите и тя трябва да има своята автономност.
Водеща:
Друго, друго с какво не сте съгласен от изреченото от д-р Райчинов?
А. Кехайов:
Д-р Райчинов изрече серия други лъжи, в това число и
всъщност, че е направил отчет. Съборът беше без дневен ред и нямаше финансов отчет. Излъга пред вас, като каза, че в сайта на лекарския съюз дори има финансов одит. Най-отговорно мога да заявя, защото и писмено, на няколко последователни събора аз предоставих писмени искания да бъде направен финансов отчет за 2010 г., 2011 г. Не само че такъв не беше направен през годините, а това е единствената организация в България, която може би е останала без такъв отчет и това поражда съмнения защо не е направен този отчет.
Водеща:
Сега, г-н Кехайов, нека да ви помогна, позволете ми, моля.
А. Кехайов:
Да.
Водеща:
Вчера, когато тук беше д-р Райчинов, той каза, че когато е станал председател на Българския лекарски съюз, в сметката на Българския лекарски съюз е заварил 0 лева и задължения от над милион, половин милион, прощавайте, лева, 420 000 лева дълг към банка и 80 000 лева дълг към проектантите на Дома на лекаря. Защо?
А. Кехайов:
И тук д-р Райчинов излъга. Категорично ще предоставя
документ, разбира се, първо този отчет го направих през месец април пред колегите. Вие всички си спомняте, че д-р Райчинов е един от инициаторите за свикване на събор чрез заповед на министъра и разбира се, че на него му се губят част от нещата, които... ще кажа сега обаче, че д-р Райчинов в този период, когато сме приемали тези финансови отчети, беше част от моя екип и за него е недопустимо в качеството му на
заместник-председател да няма информация, защото той е приемал тези отчети.
Водеща:
Какво показва този финансов отчет, който сега държите в ръцете си?
А. Кехайов:
Отчетите показват на практика, че Българският лекарски съюз към 2008 г., към края на 2008 г., когато изтича моят мандат, е с положително салдо, а материалните активи, с които разполага Българският лекарски съюз, получени точно през този период от този управителен съвет, на който аз съм бил председател, са в размер на 9 милиона 214 хиляди. И искам да кажа нещо повече. Беше направен проект за построяване на Дома на лекарите. Беше взета земя с договор за безвъзмездно прехвърляне. Беше взето разрешение за построяване. И сега, 3 години след това, сме на път да изгубим всичко това, което имаме. Така че салдото, първо, е положително. И, разбира се, на д-р Райчинов може би му се губят и други неща, той е непоследователен в паметта си, когато цитира некоректни неща, а това е недопустимо за лекар.
Водеща:
Чакайте само да ви питам, коректно ли е, защото ето тук в ръцете си държа отчетен доклад за дейността на Българския лекарски съюз, мандат октомври 2009 г. - март 2012 г., и тук пише, че за протоколни нужди, графа "протоколни нужди", буквално сте се оливал - вечери, хотели... Сега, тук вярно ли е това, 8 март 2005 г. са закупени перлени накити на стойност 864 лева?
А. Кехайов:
Ще кажа, че всички фактури, които са предоставени за
периода, за който говорите, са верни, защото всичко се отчита с финансово-счетоводни документи. Само че една голяма подробност, и съм длъжен да кажа пред цялото общество, че през този период, докато д-р Кехайов е бил председател - от 2002 г. до 2008 г., първо, не е получавал нито един лев заплата, второ, нито един лев от членския внос на българските лекари не е изразходван за представителни цели, както и за това, за което ме питате.
Водеща:
Така, чакайте, чакайте малко. Вярно ли е, че на 8 март 2005 г. сте купили перлени накити за 864 лв.?
А. Кехайов:
Разбира се, че такива са закупени...
Водеща:
Е, за кого сте ги купили тези перлени накити?
А. Кехайов:
Забележете, закупени са, така както е направена значката на Българския лекарски съюз, перлички, в които е имало символ Български лекарски съюз. Забележете, сума от 864 лв., която се изкарва като акцент. Правим отчетен период за следващия период и отклоняваме вниманието на всички лекари, когато такъв, този отчет не е отчетът за неговия период, в който са похарчени милион и половина. Няколко неща ще кажа, които вчера бяха прикрити. Вие питате за перли от 864 лв., а той без решение на събора закупи кола, без решение на събора ползва апартамент в София. Без разрешение на събора е похарчил над милион и половина, а това е задължение по устав, така че...
Водеща:
Предполагам, че имате документи за това, което казвате.
А. Кехайов:
За всичко това, което говоря, нося отговорност. А що се касае до моя период, искам още един път да подчертая, че Българският лекарски съюз в този период бе приет във всички европейски и световни структури, Българският лекарски съюз бе първата организация, приета в постоянния комитет, преди страната да бъде приета. И ще покажа само една цифра от цялостния бюджет, при членски внос за три години от милион и шестстотин хиляди постъпленията в лекарския съюз са били два милиона и шестстотин хиляди, тоест всички тези средства са от спонсорства и дарения, салдото е положително, материалните активи са в размер на десет милиона. И искам отговорно да кажа пред цялото общество, че се гордея с моя управителен съвет, с всичко това, което направихме за българските лекари, в това число и с уникалния протест с десет хиляди лекари, но, разбира се, не е важно сега аз да отчета моя период, по-скоро е важно, когато един нов председател се появява пред вас и изрича серия от лъжи в момент, когато не защитава интересите на българските лекари, вие си спомняте, преди десет дни...
Водеща:
Знаете ли, от този отчет, който аз държа в ръцете си, който
официално е качен на страницата на Българския лекарски съюз, аз
единствено разбирам, че д-р Райчинов не се гордее с това, че вие
сте бил председател на Българския лекарски съюз.
А. Кехайов:
Мнението на д-р Райчинов, аз го изрекох преди осем месеца на събора, когато той искаше да продаде земята на българските лекари, извоювана в моя период, от този момент мнението на д-р Райчинов не ме интересува, днес още повече. Но аз се явих пред вас, защото държа...
Водеща:
Аха.
А. Кехайов:
...и дължа обяснение, което направих, първо, пред лекарите и,
второ, пред вас, така че кой какво си мисли, всеки има право да си мисли за другия...
Водеща:
Знаете ли, д-р Кехайов, какво си мисля, слушайки ви? Имате документи за това, което казвате, държите ги в ръцете си, ще ги видя...
А. Кехайов:
...да ги дам...
Водеща:
...само след малко и с очите си. Защо тогава си оттеглихте кандидатурата за председател на Българския лекарски съюз?
А. Кехайов:
Ами, в комплексната, комплексни са нещата. Опитвам се...
Водеща:
От нещо достраша ли ви, какво?
А. Кехайов:
Не, никога не ме е било страх, за мен да бъда председател на лекарския съюз е било по-скоро отговорност, а не привилегии, които ползва настоящият председател. За мен тази институция е по-скоро една голяма идея, заради която аз съм се учил от този, който е създал Българския лекарски съюз, както си спомням първите думи на председателя, който възстанови Българския лекарски съюз, професор Киров, на когото връчих първата значка. За голямо съжаление в този момент съборът, проведен в Плевен, в театъра, и аз задавам риторичния въпрос в театър какво се провежда, конгрес или театрални постановки, второ, всичките лишавания на колегите, второ, недопускането и непоканата на настоящия министър, който беше заместник-председател, той също трябваше да се яви, дори в качеството си на такъв, за период, в който е бил заместник-председател. Отчитането на данни за предишен период, без да даде финансов отчет за своя период, напомням още един път, използването на всякакви други привилегии, които са недопустими, както и вие, и още нещо излъга вчера пред вас. Аз мисля, че е изключително морален въпросът за един председател, когато лекарите напускат от България, когато младите лекари ги оставят на едно минимално възнаграждение, а той казва с гордост тук, че получава една заплата, че с гордост получава втора заплата като управител на ДКЦ, но той казва, че даже работи и като лекар, а ако работи като лекар, получава и трета заплата, но не отговори пред вас какви възнаграждения получава в ДКЦ-то. И аз отправям риторичен въпрос към вас - е ли възможно д-р Райчинов едновременно пълноценно да работи и в лекарския съюз, и в ДКЦ-то в Русе? Риторичният въпрос е със сравнението примерно...
Водеща:
Сега, не знам с гордост или срам...
А. Кехайов:
...вие да работите едновременно в две телевизии.
Водещ:
...той каза, че така е по устав, заплатата от 2700 лева месечно, които той получава като председател...
А. Кехайов:
Никой не оспорва заплатата от 2700...
Водеща:
...на Българския лекарски съюз, той...
А. Кехайов:
...въпросът е, че той получава още серия възнаграждения, плюс серия други неща, за сравнение - той получава два пъти по-голямо възнаграждение от премиера на България. В същото време младите лекари ни напускат и е въпрос на морал да прецени едно от възнагражденията си да бъде дадено за лекарите. Нещата действително придобиват много тежък характер и когато един председател без морал се изррави пред българското общество, при това след избирането, във вашата телевизия и изрече толкова лъжи, когато системата ни има толкова проблеми, когато не покани, не намери сили да покани министъра, а в същото време покани бивш министър на здравеопазването, с намеса, който е стоматолог и го асоциира като член на Българския лекарски съюз, недопустимо, което означава практически, че нарушава законите, за мен тази организация в този вид, с това поведение няма перспектива, а той е длъжен и за много други неща, които не отчете до този момент, ще продължи да дава отчетите. Настъпват междувпрочем много сериозни процеси, защото лекарският съюз е в дълбока, тежка криза, тоест ръководството към този момент, а с преизбирането на старото ново ръководство, което не изпълнява приоритетните си задачи по закона, не ни очаква нищо добро.
Водеща:
Добре, трябва да приключваме.
А. Кехайов:
А за българските лекари защитата не беше направена, и на последно място ще посоча...
Водеща:
Г-н Кехайов, много време мина, секунда.
А. Кехайов:
Само едно последно нещо бих искал да кажа. Ако за тези, които подписаха споразумението за прехвърляне на милиард и 400 милиона, е допустимо, то за Цветан Райчинов, който прехвърли и подписа споразумението на 6.10.2010 година за прехвърляне парите на здравноосигурените лица от милиард и 400 милиона в бюджета, е недопустимо, по този начин бе нарушена възможността да бъдат осъществени и защитени правата и на здравноосигурените, и на лекарите.
Водеща:
Спрете, аз ви предлагам - спрете дотук, защото сега д-р Райчинов ще звънне и той ще иска пак право на отговор. Добре, Андрей Кехайов, бивш председател на Българския лекарски съюз.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge

Още У нас

Никой никого не търси - ще има ли преговори за правителство?
Никой никого не търси - ще има ли преговори за правителство?
18:18, 12.12.2024
Чете се за: 03:37 мин.
Състоянието на водния ресурс е тревожно
Състоянието на водния ресурс е тревожно
18:11, 12.12.2024
Чете се за: 01:35 мин.
Главчев: 1,6 милиарда лева годишно ще е финансовият ефект от Шенген
Главчев: 1,6 милиарда лева годишно ще е финансовият ефект от Шенген
17:12, 12.12.2024
Чете се за: 01:05 мин.
Вярно ли е, че през 1990 година е имало 14 милиона животни, а сега са под половин милион?
Вярно ли е, че през 1990 година е имало 14 милиона животни, а сега са под половин милион?
17:02, 12.12.2024
Чете се за: 07:20 мин.
Наталия Киселова поздрави Карлос Насар за спечелената световна титла
Наталия Киселова поздрави Карлос Насар за спечелената световна титла
16:16, 12.12.2024
Чете се за: 01:20 мин.
МЕЧ след консултациите при президента: С ГЕРБ разговори няма да водим
МЕЧ след консултациите при президента: С ГЕРБ разговори няма да водим
16:03, 12.12.2024
Чете се за: 01:42 мин.
Пирамиди, заплахи и измамни схеми: Версията на Калина и Калин от BETL
Пирамиди, заплахи и измамни схеми: Версията на Калина и Калин от BETL
15:52, 12.12.2024
Чете се за: 04:47 мин.
13 години по-късно няма виновен за смъртта на 19-годишна родилка
13 години по-късно няма виновен за смъртта на 19-годишна родилка
15:44, 12.12.2024
Чете се за: 01:25 мин.
Потенциал и добри практики в общините, но без достатъчна подкрепа от държавата
Потенциал и добри практики в общините, но без достатъчна подкрепа от държавата
15:41, 12.12.2024
Чете се за: 02:00 мин.
Облекченията на граничния контрол ще се усетят веднага, смятат от АИКБ
Облекченията на граничния контрол ще се усетят веднага, смятат от АИКБ
15:32, 12.12.2024 (обновена)
Чете се за: 00:47 мин.
Решението за Шенген: Коментари от НС
Решението за Шенген: Коментари от НС
15:24, 12.12.2024 (обновена)
Чете се за: 05:00 мин.
Радев към МЕЧ: Вашият глас е важен, макар да сте най-малобройната партия
Радев към МЕЧ: Вашият глас е важен, макар да сте най-малобройната партия
15:00, 12.12.2024
Чете се за: 02:40 мин.
Топ 24
Най-четени
Американски войник е бил прехвърлен в Кувейт
Американски войник е бил прехвърлен в Кувейт
Валери Жаблянов: Скандалът Хохегер не е на БСП
Валери Жаблянов: Скандалът "Хохегер" не е на БСП