За първи път, откакто се провеждат такива избори, Европейският парламент се опита да проведе една по-мащабна кампания - институционална информационна кампаниа, насочена към това да подтикне хората да гласуват, но без да ги насочва към опеределена политическа тенденция, а просто да каже: „Изборите са важни за вас".
Темата за използването на интернет в предизборната кампания за Европарламент бе темата на разговор в сутрешния блок на БНТ с Михаил Христов и Вихър Георгиев.
Михаил Христов от Представителство на Европейския парламент в България: "За първи път, откакто се провеждат такива избори, Европейският парламент се опита да проведе една по-мащабна кампания - институционална информационна кампаниа, насочена към това да подтикне хората да гласуват, но без да ги насочва към опеределена политическа тенденция, а просто да каже: „Изборите са важни за вас. Те решават важни за вас проблеми. Използвайте правото си на глас като европейски граждани. Гласувайте!" Тази кампания има много силен елемент в интернет, като логиката на това е: първо е насочена към младите хора, тези, които ще гласуват за първи път, и към тези, които се колебаят и биха видели смисъл в това нещо."
Вихър Георгиев, евроблогър: „Трябва да се върнем назад към изборите за президент на САЩ, където за първи път видяхме огромното влияние на електронните медии и по-специално на блоговете и всички тези интернет средства. Това се случва вече и в Европа. Според блогърите има няколко интересни платформи. Една от тях е "Think about it" - „Помисли за това". Това е едно състезание на блогъри по повод изборите за Европейски парламент. Сред най-обсъжданите теми е избирателната активност, колко е важно да бъдат избрани представители в Европейския парламент и как това ще се отрази на живота у нас и в Европа. Друг интересен проект е съвместно с MTV - „Чуваш ли ме, Европа?". Той е интересен с това, че освен чисто кампанийната част, дава възможност да се проследят дискусиите в Twitter. Това е специална услуга за изпращане на бързи послания, така че това е един абсолютно нов канал за комуникация на младите хора, по повод на изборите... Най-важните теми си останаха тези, които в България не бяха във фокуса на дебата: противодействието на икономическата и финансовата криза, промените в климата, енергийната независимост, емиграцията. Това са големите теми, по които колкото блогъри има, толкова са и мненията."