Международното селскостопанско изложение в Париж, което се провежда тази седмица, събра 1 млн. посетители. 15 български фирми представиха продукцията си на него. Розова ракия и ликьор от рози, чийто вкус е непознат у нас, но изнасяме, събраха...
Международното селскостопанско изложение в Париж, което се провежда тази седмица, събра 1 млн. посетители. 15 български фирми представиха продукцията си на него. Розова ракия и ликьор от рози, чийто вкус е непознат у нас, но изнасяме, събраха най-много овации.
Кръшните български хора привличат посетители от цял свят. На нашия щанд те могат да дегустират и да си купят типични за страната ни храни, като сирене и кашкавал, месни колбаси със защитени георграфски наименования, мед и вино.
Чужденците са очаровани от вкуса на българската храна, вина и ракии, но много въпроси задават и около автентичната копривщенска къща, в която е нашият щанд. Когато разберат, че има много такива в България, питат може ли да дойдат, да отседнат и да почиват в тях.
Според земеделския министър Танева, която посети изложението, търговското ни салдо с Франция е положително, като изнасяме основно птиче месо и продукти от него, белен слънчоглед, кюспе. "Имаме потенциал да увеличаваме износа, особено на пчелен мед, на месни продукти със защитени географски наименования", отбелязва тя.
Няколко дни са нужни, за да се види всичко на парижкото изложение. Изборът е огромен - от азиатска храна за 2 евро до сирене с трюфели, килограм от което струва 145 евро. А многообразието от животни е огромно. Всеки фермер търси начин да привлече вниманието на посетителите. За да покаже колко кротки са неговите крави, фермер от Южна Франция преспа близо час, блажено отпуснат, сред животните.