ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Задържани за измама: Българи създали фалшив QR код за...
Чете се за: 01:02 мин.
Съдът пусна бившия директор на 138-о училище срещу 5000 лв.
Чете се за: 03:17 мин.
Столичната община въвежда зелен билет за градския...
Чете се за: 00:42 мин.
Увеличиха присъдата на Рангел Бизюрев за убийството на...
Чете се за: 01:30 мин.
Президентът пред "Величие": Необходими са...
Чете се за: 04:20 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Българският бизнес готов за китайския пазар

bnt avatar logo от Автор: Николай Райшинов, Оператор: Димитър Рочев
A+ A-
Чете се за: 01:02 мин.
У нас

Българските фирми имат реален шанс да реализират продукцията си на азиатския пазар. Експерти от Българо-китайската търговско-промишлена палата започват обучителни срещи с бизнеса в цялата страна, за да се запознаят родните компании с възможностите да...

Българският бизнес готов за китайския пазар

Българските фирми имат реален шанс да реализират продукцията си на азиатския пазар. Експерти от Българо-китайската търговско-промишлена палата започват обучителни срещи с бизнеса в цялата страна, за да се запознаят родните компании с възможностите да реализират продукцията си в Китай.

В момента България е популярна в Китай основно с розовите продукти и металургията. Има, обаче, редица други отрасли, които биха могли да се реализират също толкова успешно.

"Много се повиши износът на вина. Има пазар за фуражи, неограничен пазар за фуражи. Голям интерес има и към българските пробиотични добавки, на основата на нашите полезни бактерии. Китайският пазар е необятен", коментира Кръстьо Белев от Българо-китайска асоциация за бизнес и развитие.

"Българските продукти са изключително качествени. Ние имаме продукти, които са органик, т.е. можем да продаваме нещо, което е ексклузивно за Китай. Китай е пазар, където има абсолютно всичко. Ние, за да бъдем там, трябва да бъдем ексклузивни, трябва да бъдем различни", убеден е Лъчезар Динев, председател на Българо-китайска търговско-промишлена палата.

Не само големите български компании, но и малкият и средният бизнес у нас, също могат да се реализират в Азия, стига да покажат конкурентоспособност и активност.

"В интерес на истината реално, масирано българско присъствие на китайския пазар няма много. Но ние сме в началото на нашия път", казва Красимир Патишанов, управител на винарска изба.

"Следващо нещо е продажба на ваканционни имоти и туризъм. България има само 3 000 издадени визи, а 120 милиона китайци пътуват в чужбина. Очаква се от 2020 година те да станат 200 милиона. Ако продължаваме с тези 3000 визи, това е много зле за нас", подчертава Лъчезар Динев.

Не бива да се подценява и рекламата на България. Една от първите идеи е да се създадат в Шанхай и Пекин големи магазини, в които да се продават само български стоки.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?