Брюксел реши да възвърне имиджа си на спокоен град след ноемврийските събития. В продължение на седмица хора от цял свят можеха да се обаждат безплатно по интернет до три специални телефонни кабини в центъра на града. Разговорите бяха приемани от случайно преминаващи хора, а целта беше обаждащите се да получат информация от първа ръка, че положението в белгийската столица и спокойно.
Само за 24 часа трите телефонни кабини получиха повече от две хиляди обаждания. Хора от целия свят звъняха на номера, който беше публикуван на туристическия сайт на града.
Откакто в края на ноември градът беше почти блокиран заради терористична заплаха, броят на туристите е намалял осезаемо. Заглавия от пресата в целия свят информираха за военните по улиците и за това, че квартал Моленбеек е място, където има джихадисти.
Патрик Бонтинк, генерален директор на Visit Brussels: Ако погледнем числата като цяло - посещение на туристи, заетост на хотелите, ще видим, че са понесли загуби от 15-20 процента от 13 ноември досега.
Заради това трите кабини бяха поставени на стратегически места - пред операта, на посещавания от туристите площад "Флаже" и…
Организация на белгийски бизнесмени смята, че четирите дни, в които Брюксел беше полупарализиран, са стрували на икономиката 350 милиона евро.