ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

"Топлофикация" София обеща да компенсира засегнатите от аварията с февруарските сметки

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 00:58 мин.
У нас

Абонатите на „Топлофикация-София”, които бяха засегнати от аварията на магистралния топлопровод на „Цариградско шосе” и в продължение на пет дни останаха без парно и топла вода, ще бъдат обезщетени без да е необходимо да подават заявления за това....

Топлофикация София обеща да компенсира засегнатите от аварията с февруарските сметки

Абонатите на „Топлофикация-София”, които бяха засегнати от аварията на магистралния топлопровод на „Цариградско шосе” и в продължение на пет дни останаха без парно и топла вода, ще бъдат обезщетени без да е необходимо да подават заявления за това. Компенсацията заради аварията клиентите на дружеството ще усетят още във февруарските си сметки, обещаха от ръководството.

"Топлофикация София" обеща да провери сграда по сграда, за да установи къде не е имало парно и топла вода повече от 48 часа. Въпреки че от дружеството са категорични, че за да получат компенсация, не е необходимо абонатите да подават жалби, омбудсманът Мая Манолова призова засегнатите да го направят.

"Топлофикация дължи неустойка в размер на стойността на недоставената топлоенергия за времето на аварията. Тоест не е достатъчно "Топлофикация" да се откаже да събира от гражданите плащане за дните, в които са били без парно и топла вода, а самата тя да се ангажира с плащането на неустойка", каза омбудсманът.

Манолова съветва всички засегнати да подадат заявленията си за компенсация не по-късно от първи март. Причината - данните от абонатните станции се пазят в рамките на един месец. След края на този срок може да се извади справка за постъпилата топлинна енергия, но не и за разпределението ѝ по дни. Без тези данни не би могло да се изчисли сумата, с която абонатите трябва да бъдат компенсирани. Изпълнителният директор на дружеството Георги Беловски обаче е категоричен, че няма опасност някои от засегнатите абонати да не бъде обезщетен.

"Има упреци, че не сме давали категорична информация кога ще има топлоподаване. Такава информация не можеше да бъде давана, поради това, че имаше много неизвестни. Етапът, който се сега стигнахме е етапът с обезщетенията. Сега поднасяме базисна информация и рамка, в която ще се решава този въпрос", отбеляза той.

Методиката, по която абонатите ще бъдат компенсирани ще се изработи за седмица, подчерта Беловски.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?