Преговаря се за внос на шофьори и от Виетнам
С шофьори от Узбекистан Столичният автотранспорт се опитва да реши кадровия си дефицит. Служителите готвят и поредния протест с искане за повишаване на възнагражденията и подобряване на условията на труд.
Защо хора идват от над 5000 километра, за да карат автобус в София?
Чрез агенция за работа Олимжон Мирзаев идва от Узбекистан в столичния автотранспорт и от февруари кара автобус по няколко линии в София.
Олимжон Мирзаев, шофьор на автобус в София: "Работата е нормална. Колективът е дружелюбен. Българите са хубави и спокойни хора. С една дума - харесва ми".
Проблемът с недостига на шофьори в градския транспорт в столицата, води до нестандартни решения.
Стефан Андровски, зам.-директор поделение "Дружба", Столичен "Автотранспорт": "Проблемът е особено голям, имаме нужда от хора, при нас в момента 104 човека липсват".
"Хората гледат, колко получават водачите, основната заплата е 2147 на водач. Ако един човек дойде без трудов стаж, то той ще получи около 1400, максимум 1500 лева, което е недостатъчно".
Въпреки бавната административна процедура, вече 11 души от Узбекистан работят в столичния автотранспорт.
Олимжон Мирзаев, шофьор на автобус в София: "Много, много е натоварено движението, но са сравнително културни шофьорите и може да се работи".
Стефан Андровски, зам.-директор поделение "Дружба", Столичен "Автотранспорт": "Като шофьори, в интерес на истината, се справят много добре, повечето от тях са работели в Санкт Петербург са карали автобуси, изпълнителни са, дори искат и техните семейства да дойдат да живеят тук в България, харесва им".
"Малък проблем е езиковата бариера, но те свикнаха с преводача, който имат на телефона и така и като говориш на телефона - веднага им превежда, но доволни сме от тях".
Шофьорите от Узбекистан сега са настанени в хотел в Кремиковци, тъй като ремонтът на общежитието в гаража в Дружба се бави вече 6 години, заради съмнения в обществените поръчки.
Стефан Андровски, зам.-директор поделение "Дружба", Столичен "Автотранспорт": "Много далече, превозът до там и обратно ни е 40 километра, изисква допълнителен човек, който да ги превозва - тъй като смените завършват".
Очаква се още хора от Узбекистан да започнат работа в столичния транспорт, преговаря се за внос на шофьори и от Виетнам.