Експерти от Нюйоркския университет в САЩ обучиха изкуствен интелект, базиран на големи езикови модели, да разпознава сарказма и иронията.
При изкуствения интелект днес има няколко езикови модела, които могат да анализират текстове и да отгатват емоционалния им тон - дали те изразяват положителни, отрицателни или неутрални емоции. Досега сарказмът и иронията обикновено бяха определяни от тях като "положителни" емоции.
Учените са идентифицирали функции и алгоритмични компоненти, които помагат на изкуствения интелект да разбере по-добре истинското значение на казаното. След това те са тествали работата си върху моделите RoBERTa и CASCADE LLM с помощта на коментари във форума Редит. Оказало се, че невронните мрежи са се научили да разпознават сарказма почти толкова добре, колкото и човек.
БЛС иска 10% ръст на цените на клиничните пътеки и изписване на лекарства за 6 месеца
След 30 години: Единствената опера на Енио Мориконе със световна премиера в Неапол (СНИМКИ)
Жители на Смолян излязоха на протест срещу решение за изграждане на фотоволтаична централа
Когато тишината проговори: С подкрепата на „Българската Коледа“ 4-годишният Натаниел прави първите си крачки към речта