По време на снеговалеж, проливен дъжд и мъгла през изминалата година са загинали 10 души или 2% от всички загинали при катастрофи през годината. Докато когато времето е било сухо, слънчево и благоприятно за движение са загинали 352 души или 73% от всички намерили смъртта си на пътя. Това става ясно от детайлен анализ на Института по пътна безопасност.
"По-малкото жертви в лошо време се дължат на по-ниските скорости за движение, които водачите избират при лоши атмосферни условия. Докато при хубаво време, организацията на движение/скоростните режими, определени от собствениците на пътя, не са съобразени със състоянието на пътищата. Лошото поддържане, много често липсата на такова, както и благоприятната корупционна среда в АПИ са основното предизвикателство за българското правителство през 2025 година. МВР отчита рекордни нива на контрол, като през 2024 година са констатирали над 3 милиона нарушения по ЗДвП, като над 1 милион от тях са за превишена скорост. Спадът от 8% по-малко загинали при ПТП спрямо 2023 година основно се дължи на случайни събития, като атмосферни условия, единични катастрофи с един загинал, сериозните затруднения/задръствания на трафика в столицата и др.", посочват от Института по пътна безопасност.
Експертите на ведомството настояват да бъдат преразгледани всички стратегии и планове за действие на отговорните институции, като започне да се отчита реално влиянието на лошата инфраструктура, както и контролът на МВР да обхване и пътната инфраструктура.