Ако зрелостникът не е писал съчинение на матурата по български език и литература, то той да получава двойка на изпитния тест. Това предложиха днес преподаватели от Софийския университет на обсъждане на резултатите от матурата по български език, организирано от просветното министерство. Знаете, резултатите от матурите излязоха преди две седмици.
Ако зрелостникът не е писал съчинение на матурата по български език и литература, то той да получава двойка на изпитния тест. Това предложиха днес преподаватели от Софийския университет на обсъждане на резултатите от матурата по български език, организирано от просветното министерство. Знаете, резултатите от матурите излязоха преди две седмици. Средният успех по български е 4,25, но значителна част от учениците не бяха писали съчинение. Преподавателите от Алма матер поискаха и промяна на учебното съдържание по български език и литература, тъй като според тях, то е безкрайно остаряло.
Преподавателите от факултета по славянски филологии на Софийския университет са депозирали предложение в просветното министерство, според което, за да се получи тройка на матурата по български задължително трябва да се пише съчинение, както изисква 41-ви въпрос в теста. Идеята е така българските ученици най-сетне да се научат да пишат и да мислят.
Доц.Адриана Дамянова - факултет славянски филологии - СУ:
"Нека матурата постави като условие за тройка писането на текст, пък да видим дали няма да се научат да пишат, как научиха пунктуацията, това да не е извинявайте става дума за реч".
Според министър Вълчев обаче това предложение крие опасност броят на двойките да скочи главоломно.
Даниел Вълчев - министър на образованието и науката При положение ,че години наред сме ги карали да скачат 1,20 и на изпита ги накараме да скочат 1,40 мисля ,че резултата няма да са 12 хил. на поправка ,а 25 хиляди условно казано- 13 сек.
Още едно предложение на Алма матер излезе днес от дискусията -да се променят учебните програми по български език.Според проф. Милена Кирова те не са променяни от началото на 90- те години и са безкрайно остарели.
БНТ: "Разбират ли Вазов и "Под игото"?
Проф. Милена Кирова - факултет славянски филологии - СУ:
"Не, не разбират Вазов и "Под игото"... Пречка е езикът, който не могат да преведат със своите представи. Архаични термини, стари думи, турцизми - те са напълно не по силите на учениците, аз не разбирам как някой може да знае тези думи, след като са изчезнали от езика на родителите и на обществото".
Професор Кирова предлага не Вазов да излезе от програмите, а да има специално помагало към него. Основната идея обаче е, за да се привлече интереса на децата, в учебниците по литература да влязат нови автори и произведения, написани след началото на 90-те години.
Ситен снеговалеж и гъста мъгла затрудняват движението през прохода "Шипка"