При проверка на Държавната автомобилна инспекция във Враца са установили,че най-много стари автобуси се движат по междуселските пътища.Нарушители на правилата за безопасност са малките фирми, които имат по 2-3 автобуса. Контрольорите са спрели от движение 8 автобуса и са съставили 16 акта за техническа неизправност.
При проверка на Държавната автомобилна инспекция във Враца са установили,че най-много стари автобуси се движат по междуселските пътища.Нарушители на правилата за безопасност са малките фирми, които имат по 2-3 автобуса. Контрольорите са спрели от движение 8 автобуса и са съставили 16 акта за техническа неизправност.
Хората, които пътуват за околните на Враца села са се напатили от раздрънканите автобуси и разбитите пътища.
Анкета:
- Повече са старите, новите пътуват за София.
- Мисля, че са опасни старите автобуси - спирачки, кормило и износени гуми.
Техническите прегледи на автобусите не са евтини казват от автосервиза на фирма "Автобусни превози". Затова по-малките фирми си спестяват тези разходи за сметка на безопасността.
Инж. Георги Яков-директор на ф-ма "Автобусни превози": "Изглежда, че си спестяват 700-800 лева от едно техническо обслужване, но така рискуват и живота на хората".
Цветан Петков кара автобус, който е купен преди повече от 15 години. За да е сигурен в безопасността му, минава на технически преглед след всеки 6000 километра и често прекарва по цял ден за ремонт в сервиза.
Цветан Петков, шофьор: "Най-важна за един автобус е поддръжката. Щом се поддържа, независимо на колко години е - експлоатацията е добра".
Най-много стари автобуси във Врачанско ползва Атомната централа в Козлодуй. Сред тях има и 25-годишни возила, но според Автомобилната инспекция в сервиза на централата те се поддържат в отлично техническо състояние.