Национален телефон за деца в риск стартира от 1 септември у нас. Той се въвежда по директива на Европейския съюз. Обажданията на номер 116 111 са безплатни и ще се приемат 24 часа в денонощието без почивен ден.
Националната гореща телефонна линия за деца е хармонизирана с единния европейски номер 116. В централата ще дежурят 5-ма специалисти добре подготвени както просто да си поговорят с децата, които имат нужда от внимание, така и да окажат спешна помощ, ако постъпи сингнал за насилие над малолетни.
Ива Николова, директор в Държавна агенция за закрила на детето:
- Наличието на такава национална телефонна линия, която работи 24 часа в денонощието, изключително улеснява изпълнението на това задължение на всеки един гражданин.
За да работи по-добре, Агенцията за закрила на детето се нуждае от нов статут, смятат от ръководството й. Единият начин е към нея да преминат всички областни звена за закрила на детето, които сега са подчинени на социалното министерство.
Христо Монов, зам.-председател на Държавната агенция за закрила на детето:
- И другият вариант е агенцията да стане второстепенен бюджетен разпоредител към Министерския съвет на пряко подчинение, действително на министър-председателя.
Издръжката на безплатния телефон ще е около 400 000 лева годишно. Операторите задължително ще владеят по няколко чужди езика, а организаторите обещаха мащабна медийна кампания, за да стане номер 116 111 известен на повече хора.
http://infocenter.bnt.bg/