Трамвай по линия 17 излезе от релсите и рани трима души. Инцидентът стана снощи, малко след 21ч в района на депо “Банишора” в столицата. Според очевидци, вероятната причина за катастрофата е отказ в спирачките на мотрисата. В превозното средство са пътували не повече от 10 души. Двама от тях са откарани в “Пирогов”. Ватманката е настанена във Военна болница. Пострадалите са с различни наранявания, но без опасност за живота. Няколко часа аварийни екипи се опитваха да изтеглят дерайлиралия трамвай.
Трамвай по линия 17 излезе от релсите и рани трима души. Инцидентът стана снощи, малко след 21ч в района на депо “Банишора” в столицата. Според очевидци, вероятната причина за катастрофата е отказ в спирачките на мотрисата. В превозното средство са пътували не повече от 10 души. Двама от тях са откарани в “Пирогов”. Ватманката е настанена във Военна болница. Пострадалите са с различни наранявания, но без опасност за живота. Няколко часа аварийни екипи се опитваха да изтеглят дерайлиралия трамвай.
Малко преди 9 часа вечерта в пожарната получават сигнал за обърнал се трамвай пред входа на депото. Тук релсите се разделят на две, а завоят е остър. С висока скорост мотрисата дерейлира и се стоварва върху паркирана наблизо лека кола. Ударът заварва шофьора Румен в автомобила. Минути преди това съпругата му и детето слизат от смазания автомобил.
Шофьор: “Блъсна ме трамвай, това се случи.”
По това време пътниците в трамвая се броят на пръсти. Един от тях пръв вижда какво се случва и известява останалите.
Стефан Гицов - пострадал: "Изведнъж той със сила започна да тича назад и да предупреждава, че няма спирачки, дръжте се здраво, лягайте на пода, ще мреме.
- Уплашихте ли се много?
- Много, при условие, че виждаш смъртта в очите. Това е цялата истина, казвам ви. Да не преживява никой такъв стрес. Аз паднах на една страна и очаквах, че ще се разхвърчат токове, жици. Стане ли късо съединение и край – изгаряме."
Според ватманката на мотрисата зад катастрофиралия трамвай е напълно възможно спирачките да са отказали.
Тодорка Иванова – ватманка: "За технически прегледи минаваме всеки божи ден и всяка вечер оставяме мотрисите на канали. Там си има монтьори. Ние имаме въздушни, магнитни, електрически, имаме и ръчна спирачка, каквото и да задействаш, това винаги е казвано и доказвано, че трамвай лесно се кара, но най трудно се спира."
Техническа неизправност или човешка грешка е причина за катастрофата – тепърва ще става ясно. А шокът от преживяното се оказа малкият дявол за всички, измъкнали се невредими.
Засилен интерес: 2600 кандидати са се явили на конкурс за 400 места в "Гранична полиция"
Прокуратурата обжалва мярката за неотклонение на бившия директор на 138-о училище
Мъжът, обвинен за унищожаването на 215 надгробни плочи на Централните софийски гробища, остава в ареста
Остават в ареста Габриела и Красимир, обвинени за жестоки убийства на животни