28 тролейбуса втора употреба са конфискувани в полза на държавата от митницата в Бургас. Те са били предназначени за градския транспорт в Пловдив и през декември миналата година са разтоварени на пристанище Бургас. Половин година обаче те не са били потърсени от фирмата-вносител "Си Импекс". Тя и собственикът на пловдивския градски транспорт научиха от "По света и у нас" за конфискацията на тролейбусите. По случая бе разпоредена незабавна проверка от Агенцията по приватизация в Пловдив.
28 тролейбуса втора употреба са конфискувани в полза на държавата от митницата в Бургас. Те са били предназначени за градския транспорт в Пловдив и през декември миналата година са разтоварени на пристанище Бургас. Половин година обаче те не са били потърсени от фирмата-вносител "Си Импекс". Тя и собственикът на пловдивския градски транспорт научиха от "По света и у нас" за конфискацията на тролейбусите. По случая бе разпоредена незабавна проверка от Агенцията по приватизация в Пловдив.
Шефът на бургаската митница заяви, че вносителят вече е изпуснал всички срокове за плащане на дължимото мито и ДДС.
Валери Стефанов - Директор на "Митница" - Бургас:
"Един път им е удължаван срока по време на складиране, бяха поканени най- официално да бъдат добри да си заплатят държавните вземания- все пак те са произход от Канада, която е извън ЕС- дължи се мито в размер на 10% и ДДС 20 %. Отказаха да дадат направления в съответния срок и автоматично бяха отнети в полза на държавата".
"Плащането на митото, ДДС-то и на доставката е за сметка на поръчителя", каза по телефона собственикът на фирмата-вносител Мирослав Беляшки. Поръчителят Ангел Батаклиев - собственик на пловдивския градски транспорт твърди, че е платил над 50% от разходите за транспорт и 850 000 лева за самите тролеи. От нас днес той разбра с изненада, че тролейбусите са одържавени.
Ангел Батаклиев - управител на "Градски транспорт" - Пловдив:
- Тогава фирмата вносител, която все още е собственик на тролейбусите да бъде така добра или да ми достави други тролейбуси, или да ми върне парите със съответните пропуснати ползи и лихви.
От своя страна от фирмата-вносител посъветваха Батаклиев да участва в търг на Агенцията по приходите, за да си откупи тролеите. Инвестицията за купуването на тролеите е част от приватизационната програма на "Градски транспорт" затова Общинската Агенция по приватизация започва спешна проверка, която може да завърши с финансови санкции.
Тодор Кръстев - председател на Агенция по приватизация - Пловдив
- За нас няма изпълнение на инвестицията при това положение ние и трябва да предприемем нужните рестрикции и решения.
Според шефа на бургаската митница Валери Стефанов пловдивчани трябва да се радват, че няма да се возят на тези тролеи, защото изглеждат като гробници.
Валери Стефанов:
"Сами може да видите какъв автопарк щеше да има Община Пловдив и пловдичани и на какви тролейбуси щяха да се возят".
Стефанов уточни, че употребяваните тролеи са произведени в Канада преди 30 г. 2500 долара струва превоза с кораб на всеки един от тях. Те ще останат в пристанище Бургас, докато не бъдат продадени на търг от приходната агенция. Според експерти обаче едва ли ще има кой да ги купи.
Засилен интерес: 2600 кандидати са се явили на конкурс за 400 места в "Гранична полиция"
"Мяра": Липсата на нов бюджет ще се отрази реално на жизнения стандарт у нас според над 60% от българите
Остават в ареста Габриела и Красимир, обвинени за жестоки убийства на животни