Идеята да се построи писта за "Формула 1" край София стана повод за скандал с международно участие. Консорциум от Абу Даби днес опроверга във вестник Сега изявленията на българските институции от началото на седмицата, че ще инвестира в проекта, че собственикът и е шейх и че компанията е държавна.
Идеята да се построи писта за "Формула 1" край София стана повод за скандал с международно участие. Консорциум от Абу Даби днес опроверга във вестник Сега изявленията на българските институции от началото на седмицата, че ще инвестира в проекта, че собственикът и е шейх и че компанията е държавна.
В писмо до вестник Сега, изпълнителният директор на консорциума ЕАBG Раид Абу Худра заявява, че фирмата никога не се е сблъсквала с подобен непрофесионализъм и ще направи необходимото да предупреди партньорите си да не инвестират в България.
Всичко започна в понеделник, когато правителственият пресцентър съобщи, че министърът на икономиката Трайчо Трайков и шейхът на Абу Даби Мохамед Абдул Жалил ал Блюки са обсъдили възможността с общи усилия в близост до София да бъде построена писта за Формула 1. Според съобщението Мохамед ал Блюки е и президент на държавната компания ЕАBG (Emirates Associate Business Group).
В информацията се посочваше, че на срещата са присъствали и президентът на федерацията по мотоциклетизъм Богдан Николов и председателят на Организационния комитет за изграждане на трасето Румен Петков. По-късно същия ден набеденият за шейх и президент на уж държавна фирма подписа и писмо за намерения с премиера Бойко Борисов.
Проверка на "По света и у нас" днес установи, че Мохамед Ал Блюки е представител на бизнес средите в Абу Даби и е председател на борда на директорите на ЕАВG, но не е шейх, а фирмата му не е държавна, а е обединение на 67 частни компании. Оказва се, че грешната информация е подадена неофициално на министерството на икномиката от федерацията по мотокрос, а от там е достигнала и до правителствената пресслужба.
Трайчо Трайков днес отрече неговото министерство да е предизвикало скандал.
Трайчо Трайков: "Аз не съм се срещал с г-н Петков, ние подписахме писмо за намерение с ръководителя на компанията EABG, който не беше титулуван по никакъв начин в документа, който подписвам. Според мен това е едно стандартно писмо за намерение. В документа не пише шейх, нито е нужно това да го знам."
Румен Петков също отрече пред медиите да е разговарял с шейх, но пък беше напълно уверен в успеха на каузата за пистата.
Румен Петков: "Моето впечатление е, че споразумението е изчистено и утре разговорите ще продължат. Не бих могъл да коментирам кой е допуснал грешка."
Според Петков причина за настъпилото напрежение е тиражираната грешка, че компанията от Абу Даби е държавна. Левият депутат бе категоричен, че самият той не би си позволил да подведе Бойко Борисов и смята, че премиерът е трябвало да бъде уведомен за всички подробности.
Самият Бойко Борисов пък отказа да коментира скандала и прехвърли топката.
Бойко Борисов: "Изцяло се обръщайте към Богдан Николов, председател на Федерация по мотоциклетизъм, и депутата Румен Петков. Те ги доведоха, настояваха много за тази среща, казаха, че ги познават, ние най-колегиално постъпихме като ги приехме."
Какво ще е бъдещето на проекта за пистата остава неясно, но федерацията по мотоциклетизъм днес разпространи писмо от арабската компания, която потвърждава, че се подготвя да работи с българското правителство и остава ангажирана с подписания меморандум. В писмото отново се заявява, че компанията е Частна и Изпълнителният директор не е Шейх.
"Разговори за живота и мечтите" през очите на деца, лишени от родителска грижа
Две трети от децата в училище избягват да използват тоалетните - до какви проблеми води това?
Деца от украинската общност у нас със специален музикален поздрав към българския народ
В Историческия музей в Перущица са изложени над 100 оригинални и европейски банкноти
Снежна Коледа в някои части на страната, преди Нова година температурите падат до минус 10°
Взрив в Москва уби високопоставен руски генерал, Кремъл подозира украинското разузнаване
Две трети от децата в училище избягват да използват тоалетните - до какви проблеми води това?