От днес БДЖ спира от движение 38 пътнически влака в различни части на страната. Други 10 вече ще се движат със съкратен маршрут. Най-много спрени влакове има по направленията Карлово, Габрово и Горна Оряховица.
От БДЖ обясняват решението си с намаленото финансиране от държавата, както и с недостига на локомотиви и мотриси. Новото разписание обаче провокира недоволство сред жителите на малките населени места, които ежедневно пътуват с влак до работните си места. В различни райони на страната са организирани подписки срещу промяната в разписанието на БДЖ.
Горна Оряховица е най-важната железопътна връзка между Северна и Южна България. От днес 20 пътнически влака вече са в историята и няма да потеглят повече от
тук. Това означава, че стотици редовни пътници от цялата област остават без възможност евтино и бързо до стигнат до работа или училище.
Основната причина за спирането на пътническите влакове и съкращаването на железопътни маршрути е намалената с около 40 милиона лева субсидия за БДЖ през тази година. Това налага и поетапното освобождаване на около 1500 служители. Без работа вероятно ще остане Димитър Ангелов, който от 23 години е в системата на БДЖ.
Димитър Ангелов - локомотивен машинист: Аз съм локомотивен машинист и при такава голяма бройка съкратени влакове е напълно възможно. Пак ще почнат съкращенията отдолу нагоре - работници и служители, които си изкарват хляба в железницата ще бъдат съкратени, а голям кръг административен персонал ще си остане на мястото. Държавата трябва да се намеси, реформа трябва да има, но в никакъв случай със съкращение на хора.
Вероятно още тази вечер хаос, притеснени и закъсняващи пътници ще има и на гарата в Габрово. Вечерните пътнически влакове към близкото село Царева Ливада също са спрени, въпреки че това е единственият транспорт за всички пътуващи по това направление.
Константин Апостолов - помощник-машинист: Този влак е последния, с който мога да отида на работа! Работя във Горна Оряховица..от Горна до Габрово автобуса е някъде около 10 лева, а иначе ми е безплатно, защото съм служител на железницата.
От БДЖ са категорични, че спрените влакови линии са губещи и съкращението е част от належащата реформа в системата. И въпреки уверенията на синдикатите, че
населено място без ЖП транспорт няма да има, от 1-ви февруари ще бъдат съкратени още 90 пътнически влака. Тепърва ще се решава по кои композиции.