Най-оптимистичният вариант е в рамките на една година пристанище Лом да бъде обявено на концесия - това заяви заместник-министърът на транспорта Камен Кичев.
Най-оптимистичният вариант е в рамките на една година пристанище Лом да бъде обявено на концесия - това заяви заместник-министърът на транспорта Камен Кичев.
Той откри изцяло обновения Южен кей в Пристанищния комплекс. 5 милона и 300 хиляди лева е струвал ремонтът, а средствата са осигурени от Министерството на финансите, Министерството на транспорта и Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура".
Южният кей е едно от четирите корабни места на пристанището, което не се залива от река Дунав и при най-високи нива. Затова има и голямо значение за капацитета на порта. Заради лошото си техническо състояние терминалът не е работил през последните три години.
Така загубите са били огромни. Сега новото модерно съоръжение дава възможност да се обработват товари с по-голямо тегло. Според заместник-министър Кичев на този етап държавата не е в състояние да инвестира в инфраструктурни проекти, защото кризата и бюджетът не позволяват това. Единственият изход е концесията и частни инвеститори.
Камен Кичев:
- Считам, че в рамките на догодина ще имаме много по-улеснен митнически режим, който би трябвало да спомогне за развитието на тези речни пристанища в ЕС и връзката между речни пристанища и морски пристанища, което би било основно за развитието на едно пристанище, като пристанище Лом.
В момента Пристанищна инфраструктура работи по два проекта за изграждането на зърнен терминал и строителството на фериботно гнездо за тирове и автомобили. Това ще увеличи възможностите на пристанище Лом като важен транспортен коридор за товари към Европа.
Движение "Трети март" започна процедура по създаване на политическа партия
Георги Първанов: И да се озъртам не мога видя лидер, който ще изведе страната на нов път