До 100 тона мини са преминавали по пътищата на страната без обозначителни знаци и слабо охранявани.
Директорът на Националното следствие съобщи, че мините са били предназначени за завода за боеприпаси в Горни Лом, който се взриви в началото на октомври. При трагедията загинаха 15 души. Служителите там са работили при първобитни условия на труд, сочи още разследването по случая.
Разследването е установило, че доставките на мини в завода в Горни Лом рязко са се увеличили няколко месеца преди фаталния инцидент. Всеки ден на граничния пункт Кулата са пристигали по 4-5 камиона с експлозиви. Те били ескортирани от кола на гръцките военни, пожарната и полицията. У нас обаче били посрещани от двама охранители.
Евгени Диков, директор на Национална следствена служба: Пенсионирани милиционери с по един пистолет на кръста и автомобил, без отличителни знаци.
Така боеприпасите потеглят към Горни Лом - през Сандански, Дупница, Монтана, Враца. Оказва се обаче, че фирмата не е нарушила наредбата за транспортиране на боеприпаси.
Евгени Диков, директор на Национална следствена служба: Просто е позволено по пътищата на България, магистралите, да се движат по 21 по 42 включително до 100 тона мини без каквито и да е обозначителни знаци.
От следствието ще разследват и междуведомствената комисия към министерството на икономиката.
Евгени Диков, директор на Национална следствена служба: Тази междуведомствена комисия колкото и да е странно към онзи момент, когато е даден лицензът, не включва представител на МВР и служба КОС.
По данни на разследващите, малко преди трагедията, работна смяна от 12 души е трябвало да утилизира по 8 000 мини на ден, което е извън всякакви норми за безопасна работа.