ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Колко дни ще почиваме през 2026 г.?
Чете се за: 02:55 мин.
ЧЕСТИТО РОЖДЕСТВО ХРИСТОВО!
Чете се за: 02:42 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Как по-скъпите горива ще се отразят на авиобизнеса?

bnt avatar logo от Весела Смиллец
A+ A-
Чете се за: 01:12 мин.
Икономика

По-високите цени на горивата затруднява българските авиопревозвачи, нозасега заради силната конкуренция на пазара увеличение в цените насамолетните билети не се очаква. Ако обаче през следващите 2-3 месецасегашният темп на повишаване в цените на горивата се задържи, превозите ще скочат чувствително. От браншовата асоциация отчетоха трудна 2010 година, но отбелязаха, че авиобизнесът у нас е тръгнал да излиза от кризата.

скъпите горива отразят авиобизнеса

По-високите цени на горивата затруднява българските авиопревозвачи, н о
засега заради силната конкуренция на пазара увеличение в цените на
самолетните билети не се очаква. Ако обаче през следващите 2-3 месеца
сегашният темп на повишаване в цените на горивата се задържи, превозите ще скочат чувствително. От браншовата асоциация отчетоха трудна 2010 година, но отбелязаха, че авиобизнесът у нас е тръгнал да излиза от кризата.

Конкуренцията на нискотарифните авиопревозвачи е ужасяваща. Така се
изразиха от Асоциацията на българските авиокомпании. Тази висока
конкуренция обаче се оказва спасителна за клиента, особено в момент на
оскъпяване на горивата.

Янко Георгиев, изп. директор на България Ер: - Ние изчакваме максимално много, коригираме съвсем предпазливо, въздържаме се особено към дестинации, по които има особена конкуренция и то пряка.

Парите за керосин са 35 процента от оперативните разходи в една
авиокомпания. Заради поскъпващото гориво през последните два месеца на
съседните на България авиопазари размерът на т.нар. горивна такса се е
увеличил с 5-6 евро на отсечка. У нас никой не смее да повишава цени,
за да не бъде изхвърлен от пазара.

Йовко Йоцев, Асоциация на българските авиокомпании: - Ако изобщо се получи някакво повишение, то ще бъде по определени дестинации и то само там, където търсенето го позволява. Там, където търсенето на тази услуга е ниско, повишаването на цената е напълно безсмислено. Това означава лишаване от приходи, които и без това са малки.

През 2010 година българските авиокомпании бележат ръст от 3,2 процента
спрямо 2009 година по общ брой на превозени пътници по международни
линии. Но този показател е двойно по-нисък от ръста на чуждестранните
авиопревозвачи на същия пазар. На днешната годишна среща от асоциацията поставиха и един проблем - прехвърлянето на проверката на
пътници и багаж от гранична полиция към летищни власти. От следващия месец вече служители на летищата ще правят проверката за сигурност,
която струва пари.

Станислав Станулов, председател на АВА: - Въпросът е спестените пари от държавата, намалявайки функциите на гранична полиция, освобождавайки хора, да бъдат по някакъв начин прехвърлени на летищата, т.е. цената на тази услуга да не премине през авиокомпаниите върху пътника.

Предложението към правителството е, за да не се натоварва пътника, държавата да подпомогне държавните летища София и Пловдив и да намали
концесионната такса на Варна и Бургас.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?