ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Шефът на Фолксваген подаде оставка

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:07 мин.
По света

Шефът на германския концерн Фолксваген Мартин Винтеркорн днес хвърли оставка и така пое отговорността за манипулираните екотестове на дизелови автомобили в САЩ.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Шефът на германския концерн Фолксваген Мартин Винтеркорн днес хвърли оставка и така пое отговорността за манипулираните екотестове на дизелови автомобили в САЩ. Разкритията предизвикаха най-големия скандал в 78 -годишната история на компанията. Акциите й паднаха с 30 на сто за няколко дни, предстоят и още удари. Германското правителство обаче изрази увереност, че автоиндустрията ще остане ключов стълб за националната икономика, конкурентен отрасъл и източник на работни места. Фолксваген се нуждае от ново начало, и с моята оставка аз отварям пътя към него, заяви 68-годишният шеф Винтеркорн. От сутринта той даваше трудни отговори пред петчленния надзорен съвет в централата във Волфсбург.
Бертолд Хубер - председател на Надзорния съвет: "Дълбоко бяхме шокирани щом научихме, че стойностите за емисиите при дизеловитедвигатели са били манипулирани. Наясно се, че това ще навреди не само на нашия бизнес, но и доведе до загуба на доверие сред много клиенти по цел свят. Затова бяхме единодушни за необходимостта от цялостно разследване и наказание за нарушенията на регулациите".
Германското правосъдие започна предварително разследване, Париж заплаши със сурови мерки ако се докажат нередности. В САЩ Фолскваген рискува криминтални обвинения и глоба до 18 милиарда долара. Концернът призна, че в 11 милиона негови коли има софтуер, който разпознава кога колата минава тестове и променя работата на двигателя за да скрие истинското равнище на отделяните емисии. Наказателното преследване зад Океана може да засегне не само нарушението на еко-нормите, но и измами с електронни средства и предоставяне на фалшиви данни. Американски дилари съобщават, че купувачи са започнали да се въздържат от покупка на дизелови коли, а в Туитър се заговори за Дизелгейт. Дизеловите двигатели представляват едва три процента от продажбите на нови коли на американския пазар, но около половината в Европа. Те са икономичнни и с малко въглеродни емисии, но отделят повече азотен двуокис от бензиновите. Информацията, че реалните равнища са по-високи, отколкото при тестовете може да удари целия сектор и да промени бъдещето развитие на автоиндустрията в световен мащаб.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?