Френското правителство започна медийна кампания срещу набирането на джихадисти сред младите хора. В серия от четири телевизионни клипа семейства разкриват своята болка от случилото се с близките им.
Вероник, Баптист и Салиа - всеки има дете, заминало за Сирия, а Джонатан - 17 -годишна сестра. Хората разказват личните си трагедии пред камера с неприкрита емоция.
Салиа получила телефонно обаждане, че 19-годишният й син е загинал като мъченик.
Салиа: Синът ми Сабри замина за Сирия през август 2013. Когато прочетох "Мамо, аз съм в Сирия", мозъкът ми го разбра като "Мамо, аз съм мъртъв".
Не сме родители на терористи, ние сме жертви, изтъква Баптист. 17-годишната му дъщеря отива в Сирия с приятеля си, когото срещнала в интернет.
Баптист: Откраднаха детето ни.
Клиповете препращат към така наречения "зелен номер" за сигнали относно кандидат-джихадисти. Платформата е създадена през април миналата година от вътрешното министерство специално за семейства и близки.
Там вече са постъпили 3 хиляди сигнала за потенциални ислямисти, 23 процента са за малолетни, предимно момичета. В правителствената медийна кампания за противодействие се включиха повече от 20 телевизии, сайтове и интернет издания на водещи френски медии.
Водим изключително трудна борба срещу тероризма, заяви вътрешният министър Бернар Казньов.
В рамките на кампанията правителството иска да създаде мрежа за психологическа подкрепа на родителите за по-добро противодействие на отровните ислямистки доктрини - още един ход в областта на превенцията.