Възрастна жена от София успя да докаже, че е глобена неправомерно от ЧЕЗ заради обвинение, че е крала ток като е манипулирала електромера си. След серия от жалби, останали без отговор, БНТ 2 предизвика проверка и успя да докаже, че е станала техническа грешка.
70-годишната Агнес живее сама в столичния квартал "Редута" в малък апартамент. Като повечето пенсионери, е принудена да живее с много икономии.
Агнеса: Аз през лятото почти не живея тука. Имам една извънградска къща, прибирам се в София в датите около пенсията и пак си заминавам. Дори и хладилника изключвам.
В края на лятото Агнес изненадващо получава фиш за глоба от ЧЕЗ за 290 лева с обвинението, че е манипулирала електромера си.
Агнес: Много обидена се чувствам, аз съм толкова редовен платец. В момента, в който излезнат сметките дали за телефон, или ток тичам. Аз съм от бабите, които тичат веднага и си плащам всичко. Аз дори не знам къде ми е електромера.
След като жената плаща глобата, дъщеря й, която е убедена, че е станала грешка, отива в клиентския офис на дружеството, за да потърси съдействие от служителите. Получава обаче следния отговор:
Анелия: ЧЕЗ не е разследващ орган и не го интересува.
Екипът ни се свърза с "ЧЕЗ България", които направиха повторно проверка на случая. Оказа се, че е станала техническа грешка.
Филип Йорданов: Комисията определи, че това е настъпило като техническа аномалия без да има някаква външна намеса върху средството за търговско измерване
С оглед на горното, комисията излезна със становище, че така начислената санкция на потребителя, би следвало да бъде коригирана в рамките на следващата седмица.
След щастливата развръзка Агнеса ни потърси отново.
Агнеса: Благодаря на екипа на БНТ 2 за бързото съдействие и разрешаване на моя проблем, защото тези 300 лева наказателна сума, която трябваше да платя не
беше никак малка за мен при положение, че пенсията ми е 200 лева.
От "ЧЕЗ България" казаха, че служителите, които не са оказали съдействие на възрастната жена и дъщеря й ще бъдат санкционирани.