Започна акция "Маршрутка" в столица.
"Караме внимателно. Аз нося отговорност. Те се качват, аз не мога да ги гоня от колата, разбирате ли?"Пътниците имат един аргумент да се качат, въпреки че маршрутката е претъпкана: бързат. Питаме един от пътниците, не смята, че е опасно.
И аз съм шофьор и преценявам. Като гледам как кара шофьора, не е кой знае колко опасно. Ние сме студенти и бързаме да се приберем. Нямам намерение да се возя в някакъв автобус, който е много бавен.Шофьорът отнася глоба. Размерът й тепърва ще се решава в ДАИ. Инспекторите казват, че подобни нарушения са десетки.
инсп. Красимир Радев, ДАИ-София: На този шофьор акт ли ще съставите? - Акт. - Но не се знае размерът на глобата? - Не. Не мога да Ви кажа. - А колко правостоящи имаше вътре от допустимото? - Шест. - А трябва да са пет, нали така?Инспекторите нямат право да спрат маршрутното такси от движение, нито да свалят пътниците. Шофьорите признават, че правилата често се пренебрегват.
БНТ: Вие не можете ли да им откажете? - Ами няма как, всеки бърза за работа. Сутрин даже някой път се молят за това нещо. Да им спреш.
- Има хора, които казват не ми трябва билетчето, но ги убеждавам, че на мен ми трябва да го вземат.
БНТ: Редовно ли Ви дават билетче в маршрутката? - Да!
БНТ: Притеснявате ли се в маршрутка по принцип, като се возите? Шофьорите не са ли по-така, агресивни, да говорят с едната ръка по телефона, а с другата да шофират? - Е, има. Случвало се е? Ако кажа, че няма, ще излъжа.Акция "Маршрутка" ще продължи. Другите най-чести нарушения, които инспекторите засичат, са затворени странични врати и неиздаване на билети.