Преди време в "По света и у нас" ви разказахме за "пирамидата на ученето" - теория, според която учащите запомнят най-малко с лекция, а най-много, когато сами са включени в процеса на преподаване. Интерактивните методи на обучение изискват нова техника и повече средства, но дават по-добри резултати. Затова и българските училища постепенно се оборудват с интерактивни дъски.
Оказва се, че въвеждането на интерактивните методи в българските училища е хем закъсняло, хем подранило. "Новите" дъски отдавна не са новост на запад, но у нас много от преподавателите трябва да преминат специално обучение, за да могат да работят с тях.
Александър Ангелов, провеждащ обучението: - За последните две години сме провели над стотина сесии на това обучение, като всяка сесия е съпроводена от издаване на сертификати и практически занятия.
Преподавателите сядат зад чиновете и сами се убеждават в предимствата на интерактивната дъска.
Лиляна Йонкова, учителка по български език и литература:
- От време на време се губи контакта, докато при работата с дъската този контакт не се губи.
Милена Гошева, учителка по физика: - Всъщност тя е много лесна и за монтиране, и за работа. Всеки един урок може да бъде много лесно адаптиран.
Първенци сред преподавателите са тези в Севлиево. Там още през 2009 година почти всички учители преминават обучение за работа с дъските. В столичната професионална гимназия "Джон Атанасов" пък могат да се похвалят с урок отвъд граница в реално време.
Милена Гошева, учителка по физика: - Урокът беше преподаван при нас, с наши ученици, и в Турция, с техни ученици. След което имаше конференция, задаване на въпроси.
Доволни от новъведенията са и учениците, които могат да получат всички планове и чертежи на електронната си поща. А ако учителите достигнат 75% успеваемост в час с помощта на дъските, за учениците остават само 25% труд вкъщи.