400 сигнала са подали пловдивчани в регионалния офис на Националната пациентска организация през миналата година. Сто от тях са свързани с проблеми в лечението, няколко със съмнения за лекарска грешка, а останалите 300 с търсене на информация за лечебни заведения, заплащане и избор на екип. Това стана ясно в днешния Европейски ден за правата на пациента.
400 сигнала са подали пловдивчани в регионалния офис на Националната пациентска организация през миналата година. Сто от тях са свързани с проблеми в лечението, няколко със съмнения за лекарска грешка, а останалите 300 с търсене на информация за лечебни заведения, заплащане и избор на екип. Това стана ясно в днешния Европейски ден за правата на пациента.
Въпреки информационните кампании, пациентите рядко знаят правата си.
Тодор Петров - Национална пациентска организация - Пловдив: - Когато
отидат на лекар те не знаят, че имат право на второ мнение, те се страхуват да го потърсят, не знаят правата си за престой в болница...
Най-често хората търсят съдействие от пациентски организации, когато попаднат в болница или техен близък стане жертва на лекарска грешка или на некомпетентно отношение.
Тодор Петров - Национална пациентска организация - Пловдив: - За да се каже че има лекарска грешка, трябва да се намесят компетентите органи и да я докажат тази лекарска грешка, мога да кажа, че има сигнали със съмнения за лекарска грешка, които сигнали ние изпращаме до съответните компетентни органи.
Лекарските грешки се доказват изключително трудно, казват от пациентската организация. Случаят с починалия след коронарография през
лятото Манчо Гълъбов все още е в прокуратурата. Надежда за регулиране на
отношенията пациент - лекар и пациент - болница дава Законът за защита правата на пациентите, но той все още е само проект.
Коледно ретро пътешествие в София: От днес тръгва безплатният "Коледен автобус"