Депутатите вдигнаха с 10 километра в час максималната скорост за движение по магистралите и така тя вече става 140. Това обаче ще важи само за новите участъци, обясни министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.
Депутатите вдигнаха с 10 километра в час максималната скорост за движение по магистралите и така тя вече става 140. Това обаче ще важи само за новите участъци, обясни министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.
Депутатите в пленарната зала се разделиха на поддръжници и противници на по-високата скорост по специалните участъци на магистралите. Опоненти на идеята посочиха, че пътищата са в лошо състояние и скорост от 140 километра в час ще увеличи черната статистика.
Захари Георгиев - ПГ на Коалиция за България: - Колкото е по-висока скоростта, толкова са повече убийствата по пътя. Единственият аргумент в плюс е да могат тези, които имат възможност и необузданост да шофират своите коли със 150 километра по магистралите, без да бъдат санкционирани 150, защото допустимото надхвърляне е 9,99 километра в период.
Станислав Иванов - ГЕРБ: - В момента ние откриваме магистрали и увеличаваме скоростта, защото има пътища, където да експлоатираме тази скорост, досега това нещо не беше възможно.
Ремзи Осман - ДПС: - Ще вреди и ще допринесе за повече жертви, увеличаването на скоростта. Да сравняваме нашите магистрали с магистралите в другите европейски държави - не е сериозно.
Павел Шопов - Атака: - Магистралите са в окаяно състояние, те са целите в кръпки, напукани и изкъртени, да не говорим за мантинелите, които трябва да спасят положението при евентуален инцидент.
Веселин Давидов - ГЕРБ: - Другата крайност, в която нищо не би се случвало като пътнотранспортно произшествие е 0 километра в час или никаква мобилност. Има на земята примери за автомагистрални отсечки със 140 километра в час, в Полша има 140, в крайна сметка смятам, че икономиката на една държава се свежда и до икономия на време.
Синият депутат Иван Иванов отговори със статистически данни.
Иван Иванов - Синята коалиция: - Повишаването на скоростта с 10 процента води до повишаване на смъртните случаи с 30 процента.
Строителният министър обясни, че по-високата скорост ще важи само в някои участъци.
Лиляна Павлова - министър на регионалното развитие: - Това, което предлагаме ние, предвид изграждащите се нови магистрални участъци и новите скоростни пътища на тези нови участъци, които имат добро качество на пътя, да се позволи скорост до 140 километра на съществуващите пътища, на старите пътища и там, където има рискови зони, ще останат и сега съществуващите ограничения по магистралите от 90 километра.
Според Лиляна Павлова целта на закона е по-голяма безопасност на пътя.
Движение "Трети март" започна процедура по създаване на политическа партия
Георги Първанов: И да се озъртам не мога видя лидер, който ще изведе страната на нов път