Българската стопанска камара подаде ръка на Антарктическия институт за дискусия, посветена на възможностите за бизнес на ледения континент. Идеята е българският бизнес да научи за възможностите за инвестиции, които открива Шестият континент.
Стотици фирми вече правят бизнес на Антарктида. Част от този континент е и български, но все още бизнесът стои на дистанция, като че ли уплашен от вечните ледове. А както се разбра от представянето на дейностите, които се развиват на родната полярна база Св.Климент Охридски, има какво да се прави и там.
Проф. Христо Пимпирев, директор на Българския антарктически институт:
- Да започнем с телекомуникациите. Антарктида е най-отдалеченият континент на земята и трябва да се използват авангардни технологии, за да може да се осъществи връзка на полярните бази с останалия населен свят. В момента аз се радвам, че във финална фаза е пускането на един български сателит.
Освен връзка на българските полярници с материка, сателитът ще осигурява и полезна метеорологична информация за страната ни. Проф. Пимпирев подчерта, че фирмите, занимаващи се със сторителство, транспорт, фармация, както и наука, също могат да открият "златни възможности" на Антарктида. Вече има заявен интерс и от туристическия бранш, макар че Антарктическия договор ограничава максимално туристическото присъствие.
Проф. Цветан Тончев, Председател на Българската туристическа камара:
- Един нов маршрут, бих казал. Маршрут, който ще заинтересува доста хора. Не мислете, че българинът е беден.
Деловият тон беше допълнен от изложбата на фотографа Милена Маринчева, която беше част от юбилейната 20-та антарктическа експедиция. Така че хората от различните браншове, освен да чуят за новия бизнес терен, се докоснаха и визуално до него.