Най-рано в края на ноември БДЖ ще внедри софтуер, който да контролира резервациите на места във влаковете. Това съобщиха за "По света и у нас"от компанията след вчерашния пореден случай на претъпкан пътническивлак от Пловдив за София. От железницата заявиха, че преди година е стартирана процедура за ремонт на 161 вагона, от които почти 50 вече могат да се ползват и още толкова ще влязат в движение до Нова година.
Най-рано в края на ноември БДЖ ще внедри софтуер, който да контролира резервациите на места във влаковете. Това съобщиха за "По света и у нас"
от компанията след вчерашния пореден случай на претъпкан пътнически
влак от Пловдив за София. От железницата заявиха, че преди година е стартирана процедура за ремонт на 161 вагона, от които почти 50 вече могат да се ползват и още толкова ще влязат в движение до Нова година.
От БДЖ обясниха поредния случай на претъпкан влак с безпаричието, липсата на единна компютърна система за контрол на резервациите и
продажбата на билети. Най-вече обаче заради недостатъчния брой
безопасни вагони в наличност.
Здравко Мерджов - директор "Експлоатация", "Пътнически превози", БДЖ:
- Средната възраст на пътническите вагони е 30 години и повече, което
води до технически откази!
Затова в последния момент БДЖ намалили композицията Пловдив-София от
3 на 2 вагона и ужасът за пътниците започнал.
Ето и реакциите на пътуващите:
- Ад! Само два вагона, а стотици хора!
- Щяхме да се издушим! По половин час стои по гарите и не тръгва!
- На кв.метър по 5-6 човека и повече, 4 часа!!!
- Хората за 4 часа ходят до космоса и се връщат, ние за 120 км. не можем!"
Здравко Мерджов - директор "Експлоатация", "Пътнически превози", БДЖ:
- По добре влакът да бъде с по-малък брой вагони, но да бъде сигурен! И
претъпкан? Едното води до другото!
Освен заради малкото вагони тъпканицата е станала заради желанието на
пътниците да се возят точно с пътническия влак от 14:15, убедени са в
БДЖ. Те посочиха, че през целия ден между Пловдив и София е имало още
12 композиции, 4 полупразни след злополучния влак. От адвокатските
кантори пък посъветваха в подобни ситуации пътувалите да пазят
билетите си, да вземат координатите на другите засегнати пътници и заедно с тях да заведат колективен иск в съда за обещетение.
Адвокат Марина Узунова: - Когато е засегнато отделно лице обезщетението, което ще получи няма да е много високо като стойност. Заова е смисъла от колективните искове, които дават възможност на обединени лица да получат по-голяма сума за обещетение.
При цена на билета от 15-20 лева при групово обещетение на човек се падат към 100 лв. плюс стойността на билета и съдебните разноски,
разкриха юристи.