Директорите на училищата трябва да приемат по-малко паралелки в първи клас, за да има място за целодневното обучение на децата до 3 клас. Това е мнението на столичния кмет Йорданка Фандъкова, която още като просветен министър първа лансира идеята за целодневното обучение у нас. Знаете, напоследък има конфликт между родители и директори на централните столични училища.
Директорите на училищата трябва да приемат по-малко паралелки в първи клас, за да има място за целодневното обучение на децата до 3 клас. Това е мнението на столичния кмет Йорданка Фандъкова, която още като просветен министър първа лансира идеята за целодневното обучение у нас.
Знаете, напоследък има конфликт между родители и директори на централните столични училища. Родителите се оплакват, че няма място за целодневното обучение на всички деца, директорите казват, че такива са възможностите на училищата.
Според Йорданка Фандъкова, по-важно е обучението да е качествено, т.е дeцата да са обхванати целодневно, отколкото да се приемат много ученици.
Йорданка Фандъкова, кмет на София:
- Аз разбирам много добре, че директорите предпочитат да записват повече деца, тъй като това са повече средства, но аз ще споделя личен опит, все пак неотдавна бях директор на училище и не съм си позволила да приема повече ученици от четири паралелки, за да мога да осигуря целодневно обучение на всички паралелки от 1 до 4 клас, това е възможно във всички училища.
Кметът посъветва директорите на проблемни училища добре да си направят баланса и да осигурят целодневно обучение.
Йорданка Фандъкова, кмет на София:
- И се надявам за следващата година да не се сблъскаме с подобен проблем, когато и децата от 4 клас ще учат целодневно.
Не така мислят директорите. Наскоро ви показахме ситуацията в 38-мо столично училище, чиято директорка обясни, че не може да намали паралелките, защото много родители искали да запишат децата си там. Тя смяташе още, че проблемът с целодневното обучение ще се задълбочи.
Виолета Игова, директор на 38 ОУ (интервю от 24.09.2012г):
- За мен министерството постъпи некоректно, измисляйки система за целодневно обучение, която на практика в момента не може да се приложи във всички училища и ние се опитваме на място каквото можем да направим. Но наистина проблем ще има и той ще става все по-голям за вбъдеще.
И още - директорите на проблемните училища трябваше да подготвят планове за действие как да се справят със ситуацията, те още не са готови, разбрахме от Регионалния инспекторат. Оттам пък ще проверяват ситуацията в 20-то и 41-во училище. И докато това се случва, най-потърпевши са родителите, които в момента са принудени сами да организират частни занимални на децата си.
Правителството осигури близо 25 млн. лева за "Топъл обяд" до септември 2026 г.
Полет на началника на щаба на либийската армия загуби радиовръзка над Анкара