Самолетните билети за редовните и чартърните полети засега няма да поскъпват. Това стана ясно днес на годишната среща на българските авиопревозвачи. Те прогнозираха, че ако горивата и летищните такси поскъпнат ще им бъде трудно да удържат цените на фона на мощната конкуренция на европейски превозвачи.
Самолетните билети за редовните и чартърните полети засега няма да поскъпват. Това стана ясно днес на годишната среща на българските авиопревозвачи. Те прогнозираха, че ако горивата и летищните такси поскъпнат ще им бъде трудно да удържат цените на фона на мощната конкуренция на европейски превозвачи.
Докато при редовните полети, извършени от български авиопревозвачи се наблюдава ръст от няколко процента, чартърните срещат сериозен проблем. Заради кризата - през 2012г. с български чартъри са превозени едва 1 млн. пътници или с една пета по-малко от предходната 2011г. Причината е в това, че пътуващите към България туристи са заляти от оферти от все повече авиокомпании и така шансът да изберат българска става все по-малък.
"Това е доста тревожно, защото в крайна сметка, ако тази тенденция продължи - нищо чудно поради изтикването на българските превозвачи от пазарите цените да се вдигнат", прогнозира Станислав Станулов - председател на АБА.
В унисон с европейския авиобранш българските превозвачи също се опълчиха срещу намеренията на ЕС от догодина да въведе допълнителни изисквания към авикомпаниите за компенсиране на пътниците при закъснения или отмяна на полети. Според тях част от предложенията им вменяват да изкупват чужда вина.
Според авиопревозвачите, ако намеренията на ЕС се осъществят това ще доведе до увеличение на разходите, а оттам и до масово увеличение на цените за пътуване със самолет в цяла Европа.