Транспортната комисия на Столичната община одобри поскъпването на билетите за градския транспорт. Съветниците приеха наредбата с цената 1.60, но не гласуваха доклада за икономическата рамка на столичния автотранспорт. На 14 април предстои заседание,...
Транспортната комисия на Столичната община одобри поскъпването на билетите за градския транспорт. Съветниците приеха наредбата с цената 1.60, но не гласуваха доклада за икономическата рамка на столичния автотранспорт. На 14 април предстои заседание, където ако бъде приет доклада, от 1 май цената на билета вече ще е 1.60.
60 процента гласуваха "за" поскъпването на билетите на провелата се днес транспортна комисия. От ГЕРБ единодушно подкрепиха поскъпване, Калоян Паргов от БСП и Тодор Цанев от Сердика гласуваха "против", а Прошко Прошков от РБ и Симеон Славчев от Група ПЕТ гласуваха "въздържал се".
Любомир Христов: "Билетът в целия свят не само в Европа е документ, който се използва от хората, които пътуват инцидентно в градския транспорт, много рядко и съвсем случайно бих казал. Моята молба и към Вас, включително като представители на медиите, да не се фокусираме върху билета, защото това е документ, който не би следвало да се използва от хората, които пътуват често. Ние, които използваме дългосрочно градския транспорт, може да ползваме картите, които в момента се предлагат на гражданите и които водят до цена на пътуване от 50 до 8 ст. на пътуване."
Калоян Паргов от БСП е категоричен, че няма икономическа обосновка за поскъпването на билетите.
Калоян Паргов: "Никой не може да каже в тези 1.60 какво се включва. Т.е. един пътник какво плаща с тези лев и 60 - разход за гориво, разход за климатична инсталация, разход за отопление, заплатите на персонала или какво? Т. е. как е изчислена тази цена. Всичко това, което се прави е с цел да се запълни дефицита в столичния автотранспорт."
От общината не пожелаха да коментират евентуални протести на гражданите срещу поскъпването на билетите. Недялко Кюркчиев обаче е твърдо решен, ако цената на билетите се увеличи ще протестира по свой собствен начин. Той учи живее в кв. Лозенец и следва психология в Нов български университет. На лекции ходи с градския транспорт, но понякога и със собствената си кола. Ако билетът поскъпне това ще се промени казва студентът.
Недялко Кюркчиев: "С градски транспорт в момента ми излиза на ден между 5 лева някъде с цената за левче, но ако поскъпне, определено ще ми излиза 6,7 до 10 лева на ден, което мен въобще не ме устройва и със сигурност ще използвам сравнително по-малко градския транспорт. Реално погледнато ще ми излиза същото, ако трябва да си плащам бензина или трябва да съм с автобус и трамвай, защото аз се прекачвам в повечето случаи, за да си стигна до университета."
Комисията по транспорт в Столичния общински съвет качи двойно и акта за нередовните пътници, които откажат да си платят глобата на място. Сега той е 100 лв., а от юни ще стане 200 лв.