Драстични съкращения на персонал и липса на снегопочистваща техника създават напрежение на летище "Пловдив". Договорът, който гарантира зимната поддръжка на аеропорта е изтекъл още през август. Ръководството на летището вече е стартирало процедури за...
Драстични съкращения на персонал и липса на снегопочистваща техника създават напрежение на летище "Пловдив". Договорът, който гарантира зимната поддръжка на аеропорта е изтекъл още през август. Ръководството на летището вече е стартирало процедури за осигуряване на нужната техника. Според бившия директор Дойчин Ангелов обаче, още първият сняг може да блокира приемането и изпращането на полетите.
Според Дойчин Ангелов нормалната работа на летището през зимата е под въпрос, защото почистването му се различава много от това, което се прави по пътищата. Необходими са не само снегорини, но и специални машини, които обработват пистата с препарат срещу заледяване.
Дойчин Ангелов: "Няма такава външна фирма, която да има специализацията и познание на технологията, т.е казвам, че всяка една такава фирма, наета, ще е пълен провал."
Опасенията са напълно неоснователни – коментира настоящият директор на летището Владимир Щърбанов. По думите му аеропортът на Пловдив няма да затвори, защото наеманите досега машини вече са осигурени от летище "София".
Владимир Щърбанов – изп. директор на летище „Пловдив”: "И сме пълна в готовнст за зимата. Това, което ни липсва е т.нар. тороразпръсквачка, която да наемем или да закупим. Тя е за разхвърляне на карбамид – противообледенител."
До месец се очаква да стане ясно при какви параметри ще бъде обявена концесията на летище "Пловдив". А в следващите дни трябва да бъде подготвено и съкращението на 37 души от персонала – обясни още Щърбанов. Консултациите с Инспекцията по труда вече са приключили.
"В момента сме в процедура на подготовка на заповедта, с което да редуцираме перосонала до 100 бройки. Това също е заложено в бизнес плана на дружеството."
Летище "Пловдив" има план за развитие, а не за ликвидиране – обясни Владимир Щърбанов. И съобщи, че израелската компaния започва от 6 октомври редовни чартъри от Тел Авив до Пловдив. Полетите са планирани всяка седмица до Нова година, след което ще започнат стандартни зимни чартъри, които продължават до април.
Елисавета Белобрадова: Президентът трябва да назначи служебно правителство, което да не прави пакости